آفتاب
براساس آمارهای رسمی،

سفیدپوستان تا سال 2044 اقلیتی جدید در آمریکا خواهند بود

سفیدپوستان تا سال 2044 اقلیتی جدید در آمریکا خواهند بود

پیش‌بینی‌های جدید جمعیتی توسط سازمان سرشماری آمریکا نشان می‌دهد که سفیدپوستان تا سال 2044 میلادی یک اقلیت خواهند بود و آمریکا محل سکونت یک جمعیت اقلیت جوان و رو به رشدی خواهد بود که در مقابل سالخوردگان قرار دارد و به زودی جمعیت سفیدپوستان کم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، این پیش‌بینی‌های جدید سازمان سرشماری دو روند را برای جمعیت آمریکا نشان می‌دهد: کاهش طولانی مدت جمعیت سفیدپوستان آمریکا که تا سال 2044 میلادی 7 / 49 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل خواهند داد و افزایش اقلیت‌هایی چون آسیایی‌ها، آمریکای لاتین و افراد چند نژادی.

در حقیقت انتظار می‌رود که در 40 سال آتی میزان جمعیت‌های آمریکای لاتین، آسیا و چند نژادی در آمریکا دو برابر شود. به ویژه پیش بینی شده که در سال 2044 میلادی جمعیت آمریکای لاتین 1 / 25 درصد از جمعیت کل آمریکا را تشکیل دهد که دو برابر جمعیت آفریقایی- آمریکایی‌ها خواهد بود.

کنت جانسون، یکی از جمعیت‌شناسان ارشد در دانشگاه سیاست عمومی دانشگاه همشایر گفت: سرعت رشد جمعیت آمریکا بسیار کند و آهسته است و تنوع این جمعیت دائما بیشتر و بیشتر می‌شود. این مساله باعث تغییر چشمگیر جمعیت شناسی در آمریکا در چند دهه آتی خواهد شد.

روند دیگری که پیش رو است، پیر شدن جمعیت سفید پوستان خواهد بود که تا سال 2060 میلادی تنها 44 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل خواهند داد.

55 درصد از این جمعیت 65 سال به بالا خواهند بود و تا سال 2027 میلادی بیش از نیمی از بیست ساله‌های آمریکا اقلیت‌های نژادی خواهند بود. در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2028 میلادی آمریکا 40 درصد از کل رای دهندگان واجد شرایط جزء اقلیت‌های نژادی خواهند بود.

این تغییرات جمعیتی به خاطر نرخ بالای زاد و ولد در میان جمعیت اقلیت‌ها و بیشتر ازدواج‌های میان نژادی صورت می‌گیرد. در مقابل این روندها، کاهش نرخ رشد و پیر شدن سریع جمعیت سفید پوستان در نتیجه کاهش نرخ زاد و ولد در میان آمریکایی‌ های سفید پوست جوان‌تر و بالا رفتن دوران افزایش زاد و ولد رخ می‌دهد.

30 درصد از کل پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ های آمریکا نوه‌هایی از نژادهایی یا قومیت‌های مختلف دارد و تنوع در آمریکا به شیوه‌های مختلف رو به افزایش است.

انتهای پیام

کد N630658

وبگردی