آفتاب

انتقاد شدید رهبر انصارالله یمن از منصور هادی، عربستان و شورای همکاری خلیج فارس

انتقاد شدید رهبر انصارالله یمن از منصور هادی، عربستان و شورای همکاری خلیج فارس

رهبر گروه «انصارالله» یمن از عربستان و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و همچنین رئیس‌جمهور یمن به شدت انتقاد و تاکید کرد که اسناد و مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد این کشورها و همچنین رئیس‌جمهور یمن از گروه القاعده حمایت به عمل می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، عبدالملک حوثی، رهبر حوثی‌های یمن (گروه انصارالله) در دیدار با هیاتی از قبایل «خولان» به شدت از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس انتقاد کرد و این کشورها را به سخره گرفت و گفت: یمن هر قدر هم که کشته بدهد هیچ‌گاه به زیر سلطه عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درنخواهد آمد و من بسیار از موضع اخیر این کشورها نسبت به یمن تعجب می‌کنم.

وی افزود: در بیانیه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در خصوص کمیته‌های مردمی یمن که برای حفظ امنیت مردم و دیگر موسسات در صنعاء و برخی استان‌ها تلاش می‌کنند آمده است که این کمیته‌ها اشغال‌کننده کشور هستند. شورای همکاری خلیج فارس کسی را که روی خاک خود می‌جنگد اشغالگر می‌داند این چه نوع و چه دیدگاه جدیدی برای توصیف اشغالگری است.

حوثی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را مخاطب قرار داده و گفت: بهتر است این کشورها با اسرائیل درخصوص فلسطین حرف بزنند و از مردم فلسطین و مسجد الاقصی حمایت کنند به جای همبستگی با القاعده و علیه تکفیری‌ها دشمن صهیونیست با هم متحد شوند و کمی جرأت و جسارت علیه اشغالگران صهیونیستی به خرج بدهند.

وی گفت: برخی از این کشورهایی که چنین بیانیه‌ای را با حمایت و هماهنگی با آمریکا صادر کردند، همان‌ها هستند که هزاران تن را از خارج یمن به البیضاء، مأرب و جوف می‌کشانند تا بر این مناطق سلطه یابند.

حوثی خاطرنشان کرد: عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن گفت که 70 درصد اعضای القاعده در یمن از خارج این کشور هستند پس در این صورت چه کسی اشغالگر است آیا ساکنان استان‌های یمن اشغالگر هستند یا آنها که با حمایت کشورهای مذکور به یمن می‌آیند و در آن برای خود امارت‌ها می‌سازند. تمامی طرف‌هایی که از خارج می‌آیند با القاعده هم دست و حامی تکفیری‌ها هستند و امنیت و ثبات کشور را از بین می‌برند.

وی تاکید کرد: آمریکا همواره بزرگترین حامی فساد و فاسدان بوده است برای همین موضع آنها در قبال خواسته‌های مردمی موضعی منفی بوده است.

حوثی همچنین از رئیس‌جمهور یمن به شدت انتقاد کرد و وی را به حمایت و کمک به گروه القاعده متهم کرد.

وی افزود: هادی خود را دستاویز فاسدان قرار داده است و ما اسناد و مدارکی در اختیار داریم که نشان می‌دهد مسوولان ارشد کشور و از جمله رئیس‌جمهور از القاعده حمایت به عمل می‌آورند.

انتهای پیام

کد N630446

وبگردی