آفتاب
مرادي:

افزایش اعتبارات توازن منطقه ای در قانون بودجه 94 لحاظ شده است

افزایش اعتبارات توازن منطقه ای در قانون بودجه 94 لحاظ شده است

سنندج - نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته افزایش اعتبارات تبصره 22 ماده 180 توازن منطقه ای در قانون بودجه 94 دیده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سالار مرادی شامگاه دوشنبه در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: سال گذشته قانون بودجه 93 برای اولین بار شاهد اختصاص اعتباراتی از محل تبصره ماده 180 مختص به درآمدهای دولت برای توازن منطقه ‌ای و جبران کمبودهای استان‌ های کم برخوردار در کشور بودیم كه اين مهم در قانون بودجه سال آينده كشور نيز ديده شده است.

وی افزود: از این محل حدود هزار و 360 میلیارد ریال اعتبار به کردستان اختصاص داده شده که تاکنون 95 درصد آن تخصیص یافته است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پنج درصد کل این اعتبارات به حوزه ورزش استان داده شده است و چندین پروژه عمرانی، راه روستایی و آب شرب در قالب پروژه های ملی، استانی و شهرستانی در کردستان اجرایی شد.

مرادی یادآور شد: اتمام پروژه های نیمه تمام، بهبود زیر ساخت ها و بستر سازی مناسب برای توسعه از جمله اهداف اختصاص بودجه توازن منطقه ای است.

وی ادامه داد: در راستای بهبود شرایط وضع موجود در سال جاری نمایندگان مردم در مجلس این اعتبارات را از دو درصد به سه درصد افزایش داده‌  و این مهم در قانون بودجه 94 دیده شده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته اولین سال اجرای اختصاص اعتبارات توازن منطقه ای بود و به همین دلیل تا زمان اختصاص آن فصل عمرانی استان تمام شده بود و گام های مناسبی در این خصوص برداشته نشده بود.

مرادی اظهار داشت: در سال جاری با برنامه ریزی مستمر و پیگیری های صورت گرفته تا آخر اسفند تکلیف تبصره ماده 180 روشن می شود و تا اواخر اردیبهشت این اعتبار اختصاص داده می شود.

اختصاص 450 میلیارد تومان به پروژه میاندوآب - کرمانشاه

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از محل اعتبارات تبصره 22 در سال گذشته 450 میلیارد تومان به پروژه میاندوآب - کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این اعتبار به صورت جهشی به پروژه میاندوآب - کرمانشاه  اختصاص داده شد تا شاهد تسریع کار در آن باشیم.

مرادی یادآور شد: با رایزنی های صورت گرفته با وزیر نیز در آینده نزدیک شاهد واگذاری و مناقصه قطعه هشت این پروژه هستیم.

وی ادامه داد: اتمام این پروژه می تواند در توسعه راه های استان نقش بسزایی داشته باشد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال مالی 94 از محل اعتبارات توازن منطقه ‌ای در کردستان شاهد اجرای پروژه‌ های مختلفی در خصوص رفع مشکلات آب، راه روستایی و حاشیه شهرها باشیم.

مرادی در پايان سخنان خود اظهار داشت: اجرای طرح اعتبارات تبصره 22 ماده 180 به دلیل رفع کاستی های کم برخوردار می تواند یکی از اقدامات خوب دولت یازدهم است.

کد N630182

وبگردی