آفتاب

تاکید ایران و الجزایر بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری

تاکید ایران و الجزایر بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری

سفیر ایران در الجزایر با دبیرکل وزارت امور خارجه این کشور دیدار و در مورد راه‌های توسعه و تحکیم مناسبات میان دو طرف گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالحمید سنوسی بریکسی، دبیرکل وزارت امور خارجه الجزایر در این دیدار با آرزوی موفقیت برای رضا عامری، سفیر جدید کشورمان در الجزایر در انجام ماموریت خطیر محوله، بر آمادگی کشورش برای گسترش همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

او با مناسب دانستن روابط سیاسی میان دو کشور خاطرنشان کرذ: روابط اقتصادی و تجاری میان دو طرف باید به سطح مورد انتظار رهبران دو کشور برسد و حضور شرکت‌های ایرانی در برنامه‌های توسعه‌یی الجزایر و نیز صدور خدمات فنی و مهندسی گسترش یابد.

دبیرکل وزارت امور خارجه الجزایر با تشریح تلاش‌های کشورش در برقراری صلح و ثبات در منطقه خواستار استمرار رایزنی و تبادل نظر دو کشور در موضوعات منطقه‌یی و بین‌المللی شد.

رضا عامری، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در الجزایر نیز با تقدیر از مواضع کشور الجزایر در برخی از مسائل و بحران‌های منطقه‌یی و بین‌المللی، بر عزم و اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همه جانبه روابط و علاقمندی طرف‌های ایرانی برای تبادل نظر بیش‌تر در مسائل بین‌المللی و منطقه‌یی با الجزایر تاکید کرد.

او با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های صنعتی، اقتصادی، عمرانی و ارتباطات بر ضرورت استفاده از پتانسیل‌های موجود تاکید کرد.

هم‌چنین در این ملاقات موضوعاتی هم‌چون برگزاری دومین اجلاس کمیسیون عالی مشترک ایران و الجزایر و نیز تشکیل نشست کمیته مشترک سیاسی در آینده نزدیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N629616

وبگردی