آفتاب

نتانیاهو پایان اشغال اراضی فلسطین را برای امنیت اسرائیل خطرناک‌ دانست

نتانیاهو پایان اشغال اراضی فلسطین را برای امنیت اسرائیل خطرناک‌ دانست

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مخالفت شدید خود با هر گونه طرحی در زمینه ایجاد ممانعت در مسیر سیاستهای توسعه طلبانه ‌اش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از پرواز به رم جهت دیدار با "ماتئو رنزی" همتای ایتالیایی و "جان کری" وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: من با هر گونه پیش شرطی که به امنیت اسرائیل ضربه بزند و با صلح واقعی در یک مسیر نباشد، مخالفم.

وی با اشاره به مذاکرات پیش روی خود با وزیرخارجه آمریکا افزود: این بار نیز با هرگونه طرح یکجانبه و زمانبندی شده مخالفت خواهیم کرد.

خاطرنشان می شود منظور از نتانیاهو  از طرحهایی که به امنیت رژیم صهیونیستی ضربه می زند، در واقع طرح ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره پایان اشغالگری این رژیم در اراضی فلسطینی که پس از سال 1967 اشغال شده اند. این اراضی در مجموع کمتر از 22 درصد از سرزمین فلسطین را تشکیل می دهد و شامل کرانه باختری و نوار غزه می شود.

رژیم صهیونیستی طی سالهای اخیر همواره با شهرک سازی در این 22 درصد باقی مانده از سرزمین فلسطین، تلاش کرده مساحت بیشتری را به سرزمینهای تحت اشغال خود اضافه کند.

کد N629574

وبگردی