آفتاب

کنترل کردها بر مناطق جدیدی در کوبانی/ نیاز کردها به ایجاد گذرگاه انسانی

کنترل کردها بر مناطق جدیدی در کوبانی/ نیاز کردها به ایجاد گذرگاه انسانی

یگان‌های حمایت مردمی کرد با همراهی پیشمرگ‌ها و نیروهای ارتش آزاد سوریه در ساعات پایانی شب گذشته توانستند چند منطقه را در شهر کوبانی را از تصرف داعش خارج کنند. در همین حال، یک مقام کرد با تاکید بر نیاز کردها به ایجاد گذرگاه انسانی،‌ اعلام کرد که درگیری‌ها در کوبانی درصورتی که سلاح‌های پیشرفته به دست کردها نرسد، طولانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، ادریس نعسان، معاون مسوول روابط خارجی در کوبانی اعلام کرد: یگان‌های حمایت مردمی کرد و پیشمرگ‌ها مواضع داعش را هدف قرار دادند و در جریان این درگیری‌ها، نیروهای کرد توانستند شب گذشته چند منطقه در میان روستای ترنیک تا مسیری که این منطقه را به بلندی مشتی نور متصل می‌سازد، تحت کنترل خود درآورند که این اقدام تاثیری منفی بر امدادرسانی‌ها به تروریست‌های داعش برجای می‌گذارد که این بلندی را تحت تصرف خود دارند.

ادریس نعسان درباره حملات جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش گفت: این حملات نقش مهمی در نجات شهر در حال سقوط کوبانی داشت. اما اگر وضعیت به همین منوال باقی بماند و سلاح‌های مورد نیاز کردها برای عملیات نظامی در اختیارشان قرار نگیرد، نبرد طولانی خواهد شد.

وی افزود: ما برای ادامه پایداری در برابر داعش به سلاح‌های پیشرفته نیاز داریم. ما همچنین می‌خواهیم که گذرگاه انسانی در مرزها برای افرادی که در این شهر پایداری کرد‌ه‌اند و تعداد آنها به 10 هزار تن می‌رسد، ایجاد شود.

جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش نیز در شب گذشته در سه حمله مواضع داعش در جنوب شهر کوبانی را هدف قرار دادند.

در سایه پیشروی آرام یگان‌های حمایت مردمی کرد، درگیری‌ها میان کردها و تروریست‌های داعش در اطراف منطقه بوطان ادامه داشت و میان دو طرف تبادل آتش صورت گرفت.

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که کردها مواضع داعش را بمباران کردند و افراد مسلح داعش نیز در مقابل 7 خمپاره به مناطق تحت کنترل کردها شلیک کردند.

هفته گذشته، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در 80 روز از درگیری‌های کوبانی 1400 تن کشته شدند.

طبق این گزارش، 27 شهروند کرد در حومه شهر کوبانی اعدام شدند. حداقل 4 تن از این افراد نیز توسط تروریست‌های داعش سر بریده شدند. همچنین 905 تن از اعضای داعش در بمباران، کمین‌ها و یورش‌ها به هلاکت رسیدند. از این تعداد، دست کم 36 داعشی در عملیات انتحاری خود کشته شدند.

همچنین 431 عضو یگان‌های حمایت مردمی کرد و نیروهای امنیت داخلی کردها «آسایش» و همچنین یک فرمانده زن در یگان‌های حمایتی زنان در درگیری با تروریست‌های داعش و در حملات داعشی‌ها جان خود را از دست دادند.

علاوه بر این، دست کم 17 عضو گردان‌های حامی یگان‌های کرد در درگیری با نیروهای داعش در حومه کوبانی کشته شدند.

انتهای پیام

کد N629372

وبگردی