آفتاب
10 پیشنهاد روحانی؛گام دوم ایران برای مبارزه با تروریسم جهانی

آرامی: نگاه رییس‌جمهور برای رفع زمینه‌های اقتصادی رشد تروریسم نگاه خوبی است

آرامی: نگاه رییس‌جمهور برای رفع زمینه‌های اقتصادی رشد تروریسم نگاه خوبی است

نماینده مردم بندرعباس در پیشنهادی خواستار تاسیس صندوق بین‌المللی اشتغالزایی و توسعه برای کمک به رشد سرمایه‌گذاری در کشورهای عضو غیرمتعهدها و کشورهای اسلامی شد.

منصور آرامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: ایران به عنوان کشور پرچمدار حمایت از مستضعفان و مروج تفکر انسانیت و دوری از افراط و تفریط و مردم‌سالار با این پیشنهاد رییس‌جمهورش نشان می‌دهد که دارای تئوری و تفکر ترویج انسانیت در جهان است.

وی با بیان اینکه نگاه رییس‌جمهور برای رفع زمینه‌های اقتصادی رشد تروریسم نگاه خوبی است، گفت: در صورت راه‌اندازی صندوق بین‌المللی اشتغالزایی و توسعه در این کشورها بستر رفع معضلات مالی، بیکاری، فقر و انواع ناهنجاری‌های اجتماعی با پشتیبانی این صندوق قابل دستیابی است.

نماینده مردم بندرعباس با بیان اینکه کشورهای غیرمتعهد و اسلامی خود درگیر فقر، بیکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی هستند، گفت: بستر شکل‌گیری صندوق بین‌المللی اشتغالزایی و توسعه باید در همین کشورها بنیانگذاری شود البته زیرساخت و سازوکار آن باید به گونه‌ای فراهم شود که مستقل و خوداتکا باشد تا زیر یوغ نظام مالی کشورهای استعمارگر نرود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس متذکر شد: این درست است که زمینه‌های اقتصادی چون فقر و بیکاری موجب جذب افراد در گروه‌های تروریستی می‌شود اما نباید فراموش کرد که بنیانگذاران این گروه‌های تروریستی باید از طرق مختلف در مجامع بین‌المللی به گونه‌ای دنبال و ریشه‌کن شوند که نتوانند نیروی انسانی خود را از کشورهای فقیر جذب کنند، این مساله‌ای مهم است که باید درباره آن نیز فکر اساسی شود.

انتهای پیام

کد N629361

وبگردی