آفتاب
در مراسم معرفی27 پژوهشگر برتر دانشگاه امیرکبیر صورت گرفت

تقدیر از دستاورد پروفسور زرندی در تشخیص تومورهای مغزی و مشکلات نخاعی

تقدیر از دستاورد پروفسور زرندی در تشخیص تومورهای مغزی و مشکلات نخاعی

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با برگزاری مراسمی علاوه بر تقدیر از 27 پژوهشگر برتر این دانشگاه، پروفسور فاضل زرندی را به خاطر ارائه راهکاری برای تشخیص تومورهای مغزی و مشکلات نخاعی از طریق سیستم‌های فازی به عنوان استاد برگزیده حوزه پژوهش‌های بنیادی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پژوهشی ایسنا در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر از پروفسور محمد حسین فاضل زرندی به عنوان استاد برگزیده در حوزه پژوهش‌های بنیادی تقدیر به عمل آمد.

وی موفق به تولید 194 مقاله ISI و کنفرانس‌های بین‌المللی شده ضمن آنکه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی وی طی سال‌های گذشته منجر به انتشار 12 جلد کتاب در حوزه‌های گوناگون مهندسی سیستم‌ها و سیستم‌های اطلاعات هوشمند به زبان‌های انگلیسی و فارسی شده است.

کتاب‌های منتشر شده پروفسور زرندی در حوزه‌های سیستم‌های فازی، مبانی سیستم، فناوری اطلاعات، توالی عملیات، و مدل سازی سازمان‌های بزرگ بوده است.

وی طی سال‌های گذشته موفق به تولید و انتشار 104 مقاله ISI و 90 مقاله ارائه شده در کنفرانس‌ها شده که اکثر این مقالات در ایندکس ISI هستند.

این استاد تمام دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکنون به عنوان استاد راهنما و استاد مشاور 140 دانشجوی کارشناسی ارشد و 15 دانشجوی مقطع دکتری بوده است.

دکتر فاضل زرندی همچنین در حوزه تشخیص تومورهای مغزی و مشکلات نخاعی از طریق سیستم‌های فازی موفق به اختراعاتی شده است که این اختراعات مراحل ثبت خود را طی می‌کنند.

پروفسور فاضل زرندی، مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد را از دانشگاه صنعتی شریف و مدرک دکتری خود را در دانشگاه تورنتو کانادا در رشته مهندسی صنایع و سیستم‌ها اخذ کرده است.

وی درحال حاضر دروس تحلیل سیستم‌ها، سیستم‌های اطلاعات، هوش مصنوعی و سیستم‌های خبره، سیستم‌های فازی، و توالی عملیات و برنامه‌ریزی زمان بندی را در مقاطع مختلف تحصیلی تدریس می‌کند.

دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر این دانشگاه با اشاره به برگزاری این مراسم افزود: در این مراسم از نویسندگان 8 پایان‌نامه کارشناسی، 14 رساله کارشناسی ارشد و پنج رساله دکتری تقدیر به عمل آمد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش پژوهش در کشور، اظهار داشت: در گذشته موضوع پژوهش تنها موجب اعتبار می‌شد ولی امروزه اجرای کارهای تحقیقاتی زمینه ای برای ایجاد بازارهایی برای محصولات فناورانه است.

برومند، با تاکید بر اینکه در این راستا دانشگاه به دنبال توسعه فعالیت های پژوهشی است، یادآور شد: دانشگاه های پیشتاز دانشگاه هایی هستند که به امر پژوهش و تحقیقات به صورت جدی ورود پیدا کردند.

انتهای پیام

کد N629296

وبگردی