آفتاب

دی‌ میستورا امروز در ریاض طرح خود را محک می‌زند

دی‌ میستورا امروز در ریاض طرح خود را محک می‌زند

قرار است فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه امروز (دوشنبه) به منظور بررسی طرح پیشنهادی خود برای توقف خشونت‌ها در حلب وارد عربستان شود و در این باره با مسئولان این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه السفیر چاپ لبنان، قرار است استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه به منظور بررسی طرح پیشنهادی خود برای پایان دادن به خشونت‌ها در حلب امروز به عربستان برود. به نظر می‌رسد چالش بزرگی که وی در این مسیر با آن روبه‌رو است مساله جلب حمایت عربستان برای حل بحران سوریه باشد چرا که مسئولان عربستان پیشتر اعلام کرده بودند تنها از یک راهکار فراگیر که منجر به روند انتقالی در سوریه شود، حمایت می‌کنند.

یک منبع آگاه به روند مذاکرات دی‌ میستورا به روزنامه مذکور گفت: دی میستورا امروز بروکسل را به مقصد ریاض ترک می‌کند تا مسئولان عربستانی را درباره مفید بودن طرحش قانع سازد.

این در حالی است که سخنگوی دی میستورا این خبر را تایید یا تکذیب نکرد، بلکه تنها به این نکته اشاره کرد که وی به یک کشور حوزه خلیج فارس سفر خواهد کرد.

استفان دی میستورا پیشتر در مذاکرات غیررسمی به منظور ارائه جزئیات پرونده سوریه با وزیران خارجه اتحادیه اروپا دیدار کرد.

سخنگوی استفان دی میستورا اعلام کرد که استفان به بررسی آخرین تحولات سوریه و تحولات طرح توقف خشونت‌ها در حلب پرداخت.

پیشتر یک مسئول اتحادیه اروپا در مصاحبه با خبرنگاران در بروکسل اعلام کرد که اتحادیه اروپا برای جلوگیری از افزایش خشونت‌ها آن هم به طور استراتژیک از تلاش‌های دی میستورا حمایت می‌کند.

این مسئول اتحادیه اروپا تاکید کرد که حمایت از این طرح به منزله پایه روند سیاسی است که سوری‌ها برای رسیدن به گذار سیاسی آن را رهبری می‌کنند.

طبق این پیشنهاد اروپایی‌ها به طور واضح واقعیت این طرح را فهمیده و دشواری‌های پیش رو برای حل بحران سیاسی کشور را متوجه شده‌اند.

انتهای پیام

کد N629281

وبگردی