آفتاب

ششمین همایش وقف و رسانه برگزار می‌شود

ششمین همایش وقف و رسانه برگزار می‌شود

رئیس ستاد همایش وقف و رسانه با بیان اینکه ششمین همایش وقف و رسانه 25 آذرماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود، گفت: امسال این همایش با شعار «وقف، رسانه، چشم انداز فرارو» با هدف تعامل با رسانه‌ها برگزار می‌شود.

رئیس ستاد همایش وقف و رسانه با بیان اینکه ششمین همایش وقف و رسانه 25 آذرماه در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود، گفت: امسال این همایش با شعار «وقف، رسانه، چشم انداز فرارو» با هدف تعامل با رسانه‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسن ربیعی با اشاره به اینکه ششمین همایش وقف و رسانه امسال با شعار «وقف، رسانه، چشم انداز فرارو» برگزار می‌شود، تصریح کرد: این همایش با اهدافی همچون؛ تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه وقف و احیای این سنت در جامعه، ارتقای تعامل با اصحاب رسانه و تقویت همکاری‌ها و دریافت انتظارات، بررسی موانع و آسیب‌ها و فرآیندها همکاری‌های متقابل و ارائه راهکارها، بازگویی دستاوردهای همایش وقف و رسانه در 5 دوره گذشته، بررسی ابعاد و زمینه‌های وقف‌های نوین و وقف جمعی (اوراق وقف)، تبیین چشم انداز فرا روی همکاری‌های متقابل اصحاب وقف و رسانه و تجلیل از برگزیدگان و برترین‌های حوزه رسانه‌ای وقف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه، هنرمندان و ورزشکاران به عنوان مرجع تاثیرگذار در تبلیغ فرهنگ وقف مورد توجه هستند، گفت: در ششمین همایش وقف و رسانه که با شعار «وقف، رسانه، چشم انداز فرارو» برگزار می‌شود، به چشم انداز فراروی سازمان اوقاف در حوزه تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با نگاه علمی، پژوهشی توجه ویژه‌ای خواهد شد.

ربیعی با اشاره به پیشینه همایش وقف و رسانه گفت: همایش وقف و رسانه از سال 88 تاکنون در 5 دوره متوالی با حضور اصحاب رسانه و مسئولان عالی کشور با هدف ارتقاء سطح تعاملات وقف و رسانه برگزار شده است که آثار مثبت و ارزشمندی را در پی داشته و توانسته در عرصه اقبال اقشار مختلف مردم به فرهنگ وقف تاثیرات مثبت و ارزشمندی را در پی داشته باشد، به گونه‌ای که میانگین آمار وقف‌های جدید از سال 88 به بعد تاکنون 10 برابر افزایش یافته است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: امسال ششمین همایش وقف و رسانه 25 آذرماه در تالار وحدت با حضور اصحاب و فعالان مختلف رسانه‌ای کشور، هنرمندان، دانشگاهیان، ورزشکاران و ... برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش وقف و رسانه علاوه بر سطح ملی بصورت استانی نیز در 31 استان کشور طی هفته وقف برگزار می‌شود.

ربیعی با اشاره به دستاوردهای این همایش گفت: ارتقای سطح شناخت مردم نسبت به وقف و کارکردهای آن، افزایش وقف جدید و استقبال مردم از این سنت در راستای فعالیت‌های رسانه‌ای، افزایش دو تا سه برابری زائران امامزادگان، حضور موثر وقف در تولیدات هنری، ارتباط موثر و مستمر اصحاب رسانه با سازمان و ... از جمله دستاوردهای این همایش است.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن قدردانی از تلاش و زحمات اصحاب رسانه طی سالهای اخیر در زمینه پوشش اخبار و تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف گفت: ستاد خبری هفته وقف هم اکنون تشکیل شده است و روزانه اخبار، مصاحبه‌ها و گفتگوهایی با موضوعات مختلف بر روی سایت سازمان اوقاف قرار می‌دهد و برای رسانه‌ها ارسال می‌کند.

انتهای پیام

کد N629270

وبگردی