آفتاب
ولایتی در همایش نقش پژوهش در قانون‌گذاری:

تا به امروز هیچ ضعفی در مذاکرات نشان نداده‌ایم

تا به امروز هیچ ضعفی در مذاکرات نشان نداده‌ایم

اینکه آقای ظریف و عراقچی تعهد کرده‌اند در دور بعدی مذاکرات٬ بحث موشکی مطرح شود٬ به هیچ وجه درست نیست چراکه طرف مقابل این مسائل را مطرح می‌کند و رویایی را در سر دارد که عملی و تعبیر نخواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتزیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انرژی هسته‌ای بهترین و ارزان‌ترین انرژی است که ایران می‌تواند برای آباد کردن جنوب کشور استفاده کند٬ افزود: ما همچنان گذشته روی مواضع خودمان ایستاده‌ایم و مذاکره‌کنندگان هم٬ هیچ‌گونه ضعفی تا به امروز نشان نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی در حاشیه سومین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسانه آسوشیتدپرس مدعی شده است که ایران بخشی از اورانیوم غنی‌شده خود را رقیق کرده است و این موضوع عامل تمدید مذاکرات بوده است آیا صحت دارد یا نه٬ گفت: اینگونه موضوعات اصلا صحت ندارد و مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کردند و آمریکا خود باعث تمدید مذاکرات بوده است.

وی افزود: درخواست تمدید مذاکرات از سوی آمریکا مطرح شد که حتی برای متحدانش هم غیرمنتظره بود و اینکه آمریکا در آخرین لحظات هنگامی که مذاکرات به سمت جلو حرکت می‌کرد آن‌ها را متوقف ودرخواست تمدید طولانی مدت کرده است.

ولایتی تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد برخی از اتفاقات پشت‌پرده و پشت صحنه در آمریکا وجود دارد که به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا اقتدار لازم را برای تصمیم‌گیری ندارد که این ضعف اقتدار حاکمیت آمریکا را موجب می‌شود که حتی این نوع اقدامات برای دوستان و متحدانش هم غیرقابل پیش‌بینی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص ملحت نظام گفت: تمدید مذاکرات نه از طرف ایران بلکه از طرف آمریکا بوده است و ایران موضع خود را محکم حفظ می‌کند زیرا انرژی هسته‌ای در جهت مصارف صنعتی است نه برای کارهای نمایشی.

ولایتی گفت: ایران موادی که به کارگیری صلح‌آمیز داشته باشد را تولید می‌کند٬ به خصوص برای مصارف آب‌شیرین‌کن‌ها و موارد مشابه.

وی گفت: انرژی هسته‌ای بهترین و ارزان‌ترین انرژی است که ایران می‌تواند برای آباد کردن جنوب کشور استفاده کند و ما همچنان گذشته روی مواضع خودمان ایستاده‌ایم و مذاکره‌کنندگان هم هیچگونه ضعفی تا به امروز نشان نداده‌اند.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری مبین بر اینکه یکی از نمایندگان اعلام کرده آقای ظریف و عراقچی تعهد کرده‌اند در دور بعدی مذاکرات بحث موشکی مطرح شود٬ آیا این موضوع صحت دارد یا خیر٬ گفت: به هیچ وجه درست نیست طرف مقابل این مسائل را مطرح می‌کند و رویایی را در سر دارد که عملی و تعبیر نخواهد شد.

وی گفت: ایران برای مقاصد دفاعی خود هر کاری که لازم باشد را انجام می‌دهد و مهم‌ترین خاصیت موشک‌ها بازدارندگی است و ایران برای اینکه بتواند از خود دفاع کند و خود را تقویت کند از موضوع موشکی بهره می‌برد بنابراین هیچگاه بحث موشکی در مذاکرات مطرح نخواهند بود.

کد N628957

وبگردی