آفتاب

زخمی شدن 21 تن در درگیری میان پلیس مکزیک و معترضان

زخمی شدن 21 تن در درگیری میان پلیس مکزیک و معترضان

درگیری میان پلیس فدرال مکزیک و معترضانی که در همبستگی با 43 دانشجوی گمشده کنسرتی سازماندهی کرده بودند، منجر به زخمی شدن دستکم 21 تن و به آتش کشیده شدن چند دستگاه خودرو در ایالت گوئررو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از افسران پلیس مکزیک گفت، هشت افسر پلیس در این درگیری‌ها زخمی شدند که پنج تن از آنها سوار بر یک خودرو بودند و سه تن دیگر از آنها نیز از سوی اساتید و معلمان معترض مورد ضرب و شتم قرارگرفتند که یکی از آنها به شدت از ناحیه سر زخمی شده است.

گروه حقوق بشری "تلاچینویان" که از اقوام و بستگان این دانش‌آموزان و دانشجویان مفقود شده حمایت می‌کند، گفت: در این درگیری دست‌کم 13 غیرنظامی از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان، معلمان و اساتید، والدین دانش‌آموزان و دانشجویان مفقود شده و دو خبرنگار از جمله یک عکاس که با خبرگزاری آسوشیتدپرس همکاری می‌کرد، زخمی شدند.

هر یک از طرفین، طرف دیگر را برای آغاز درگیری‌ها در چیلپانسینگو، مرکز ایالت گوئررو مقصر می‌داند. این درگیری اوایل روز یکشنبه هنگامی در گرفت که دانش‌آموزان و دانشجویان و اساتید و معلمان بستن خیابانی را با استفاده از موانع فلزی برای سازماندهی این کنسرت آغازکردند. این خیابان مسدود شده به هتلی منتهی می‌شود که پلیس فدرال در آنجا اقامت دارد.

پرونده دانش‌آموزان و دانشجویان مفقود شده که در سپتامبر سال‌جاری میلادی توسط مقامات فاسد دولت محلی مرتبط با یک کارتل مواد مخدر ناپدید شده‌اند، باعث اعتراضاتی در سراسر مکزیک شده است.

دادستان کل مکزیک گفت، در رابطه با این پرونده تاکنون 80 تن از جمله 44 افسر پلیس از شهرهای ایگوآلا و کوکولا و خوزه لوئیس آبارکا، شهردار ایگوآلا که برای صدور دستور حملات 26 سپتامبر تحت تحقیق و بازجویی قرار دارد، دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام

کد N628864

وبگردی