آفتاب
مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام:

بالاترین هنر انقلاب و امام(ره) ایجاد امید در دل مردم بود

بالاترین هنر انقلاب و امام(ره) ایجاد امید در دل مردم بود

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، گفت: ما باید برای بیداری‌های اسلامی حرکت‌ها و برنامه ریزی‌های روشنی داشته باشیم و همواره به آینده امیدوار باشیم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، گفت: ما باید برای بیداری‌های اسلامی حرکت‌ها و برنامه ریزی‌های روشنی داشته باشیم و همواره به آینده امیدوار باشیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله تسخیری در همایش بررسی تحولات جهان اسلام، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد با اشاره به آیات آخر سوره حشر،‌ اظهار کرد: آیات آخر این سوره انسان را دعوت به برنامه‌ریزی برای آینده می‌کند. بعضی از مفسران این آیات را مختص به قیامت می‌دانند در حالی که آینده فقط برای قیامت نیست. بلکه هر لحظه انسان آینده‌ای را پیش رو دارد و باید برای آن برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌هایی داشته باشد و موضع خودش را مشخص کند.

وی ادامه داد: برای برنامه ریزی انسان باید در چارچوب تقوای الهی قرار بگیرد. امام باقر (ع) در حدیثی می‌فرمایند انسان دائماً نسبت به آینده در حالت خوف و رجا قرار دارد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در ادامه با بیان این‌که محور اصلی صحبت ما بیداری اسلامی است، عنوان کرد: علیرغم تمام شکست‌هایی که در مصر و لیبی می‌بینیم بنده معتقدم این حرکت‌ها یک حرکت مبارک و مورد تأیید خداوند است. این شکست‌ها هم طبیعی است. ما باید برای بیداری‌های اسلامی حرکت‌ها و برنامه ریزی‌های روشنی داشته باشیم و همواره به آینده امیدوار باشیم.

تسخیری تأکید کرد: بالاترین هنر انقلاب اسلامی و حضرت امام(ره) همین ایجاد ایمان و امید به آینده روشن در دل مردم بود. نکته بعدی که ما را به آینده امیدوار می‌کند مسأله آگاهی علما و گرایش آنها به سمت اجرای کامل احکام الهی است. هرچه حکومت‌های ظالم بر مردم بیشتر ظلم کنند امید در دل توده‌های مسلمان بالاتر می‌رود تا روزی که انسان از شر این حکومت‌های ظالم خلاص شود.

وی در ادامه با اشاره به شیعه هراسی و اسلام هراسی که در منطقه و جهان به وجود آمده، یادآور شد: اینها نقشه‌های مفتضح دشمنان بود و خوشبختانه با شکست مواجه شدند. پیروزی‌های عظیم مقاومت لبنان و فلسطین برای هیچ کسی قابل تصور نبود و همین پیروزی‌ها سبب شد که امید در دل ما بالاتر برود. یکی دیگر از مسائل امیدوارکننده منطقه مسأله بازدارندگی ایران است و قدرت جمهوری اسلامی ایران اکنون در بین دشمنان بالا رفته و این خود امید را افزایش می‌دهد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در ادامه با اشاره به برنامه‌هایی که باید برای آینده داشته باشیم، اظهار کرد: برای بیداری اسلامی باید سطح فعالیت‌های تقریبی در محافل اسلامی گسترش پیدا کند. بعضی می‌گویند ما باید درمقابل تکفیری‌ها بایستیم در حالی که این یک خطر و اشتباه بزرگ است. علما باید مقاومت داشته باشند و در راستای این مقاومت برپایی اجلاس‌های بیداری اسلامی در مکان‌های مختلف با محتوای بالا می‌تواند امید به آینده را افزایش بدهد.

تسخیری تأکید کرد: عرضه چهره‌های انسانی انقلاب به جهان یکی دیگر از مسائل امیدوارکننده است. ما باید منویات را گسترش بدهیم و مفاهیم شیعی و نداهای حسینی و ایده‌های مهدوی و ظلم‌ستیزی را در جهان پرورش و گسترش بدهیم. همچنین باید با کشورهای اسلامی ارتباط خوب و محکمی داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N628862

وبگردی