آفتاب

درویش: بزرگترین کنگره دانشجویان شهید برگزار خواهد شد

درویش: بزرگترین کنگره دانشجویان شهید برگزار خواهد شد

دبیر اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران گفت: در یک حرکت جهادی طی چند ماه شهدای دانشجوی استان تهران را شناسایی کردیم و بزرگترین کنگره شهدای دانشجویی را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، مجید درویش در نشست خبری اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در استان تهران داشتیم و تفکیک استانی که در چند سال گذشته انجام شده است توانستیم برای اولین بار کنگره شهدای دانشجویی را برپا کنیم. این کار سختی‌هایی داشت که مشکل‌ترینش شناسایی شهیدان بزرگوار بود. ما تا اواسط شهریور ماه امسال تنها 10 تا 15 شهید دانشجو را می‌شناختیم.

وی ادامه داد: با همت شبانه روزی همه دانشجویان که عاشقانه وارد این کار شدند، توانستیم در عرض چند ماه کاری که باید در چند سال انجام می‌شد را به پایان برسانیم و تا امروز بیش از 150 شهید دانشجو در استان را شناسایی کردیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان تهران با اشاره به کمیته‌های این کنگره تصریح کرد: کمیته‌هایی در حوزه‌ی دبیرخانه محتوایی، روابط عمومی، شناسایی خانواده شهدا و کمیته‌ی تولیدات تشکیل دادیم. از این تولیدات توانستیم اطلاعات جامعی از شهدا به دست آوریم و نشریه‌ای با نام معدل 20 برای آن روز آماده کنیم که محتوایی در مورد زندگینامه و وصیتنامه شهدا و تطبیق و تلفیق آن با شرایط امروز دانشجویان است.

وی همچنین گفت: شهید شاخص ما ، شهید علیرضا موحد دانش، فرمانده تیپ سید‌الشهداء (ع) از دانشجویان تبریز و شهید حسین صیدی فرمانده سپاه ایلام و دانشجوی دانشگاه علامه است. کتابهایی در مورد دانشجویان شهید هم آماده کرده‌ایم که قرار است برای کنگره بعدی که هر دو سال قرار است برگزار شود، در دسترس عموم قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه از زبان هنر برای معرفی شهدا استفاده خواهیم کرد، یاد آور شد: مقام معظم رهبری هم گفته اند که از باید از زبان هنر برای معرفی شهدا استفاده کنیم از این رو ما با هنرهای نمایشی و محیطی و استفاده از ابزار و نور و صدا می‌خواهیم این مراسم را برگزار کنیم.سخنرانان این مراسم سردار نصیری، حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان و دکتر قمی خواهند بود.

انتهای پیام

کد N628747

وبگردی