آفتاب

نشست خبری اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران برگزار شد

نشست خبری اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران برگزار شد

نشست خبری اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران با حضور رئیس کنگره و دبیر کنگره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمد قمی رئیس اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران، صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: تاریخ به وسیله‌ی خون و قلم رقم می‌خورد. یک سو خون شهیدان است که می‌جوشد و از یک سو قلم اندیشمندان است که می‌خروشد و عزت و عظمت را رقم می‌زند. پیوند خون و قلم شاهد شط خروشان انسانیت و سایر ارزش‌های انسانی است به همین جهت است که روزهایی را گرامی می‌داریم که پیوند خون و قلم در آن صورت گرفته مثل روز 12 اردیبهشت یاد شهادت شهید مطهری هستیم. مثل روز عاشورا.

وی ادامه داد: بنابراین دانشجویان عزیز ما هم که روزی قلم به دست داشتند قلم‌ها را تبدیل به مسلسل کردند و میز و نیمکت را با جبهه عوض کردند. اینجا به ما درس عزت و شهادت و ایثار دادند.

رئیس کنگره با اشاره به اهداف تشکیل اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران خاطر نشان کرد: بر ماست که طبق نظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری یاد این شهدا را گرامی نگه داریم. به همین منظور برادران بزرگوار ما در سپاه پاسداران، بسیج، شهرداری، صدا و سیما ، دانشگاه و نهادهای دیگر تصمیم گرفتند تا کنگره شهدای دانشجو را برگزار کند.

وی ادامه داد: مقدمات اجرای این کنگره مهیا شده است و در 26 آذرماه در محل موزه دفاع مقدس این برنامه برگزار می‌شود. ما از همین جا از همه مردم و خانواده شهدا و دانشجویان دعوت می‌کنیم که در این مراسم شرکت داشته باشند و یاد این شهدا را زنده نگه دارند.

قمی همچنین افزود: از مسئولین و همه دانشجویان درخواست می‌کنیم تا با ما هماهنگ باشند. انتظار داریم به نحو مطلوبی این کنگره برگزار شود. اگر در این کشور در حالی که تمام همسایگان در ناآرامی هستند امنیت و آرامش وجود دارد در اثر شهادت این شهدای عزیز است.

وی با بیان اینکه خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است، تصریح کرد: با وجود این که دشمنان ما احمق هستند اما متوجه شده اند که مردم ایران مردمی مقاوم هستند و شعارشان بر طبق شعار امام حسین (ع) و افتخار به شهادت است. خداوند به ما توفیق دهد تا راه شهدا را بپیماییم . اساتید دانشگاه نیز باید در بین تدریس خود یاد شهدا را زنده کنند.

انتهای پیام

کد N628720

وبگردی