آفتاب
مدیرکل زندان‌های استان سمنان:

اشتغال زندانیان مانع بازگشت آن‌ها به زندان می‌شود

اشتغال زندانیان مانع بازگشت آن‌ها به زندان می‌شود

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به نقش اشتغال در ارتکاب به جرم افراد، به آسیب‌های وارده به خانواده‌های زندانیان در دوران زندانی شدن سرپرست‌های خانواده اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال برای زندانیان می‌تواند تا حد زیادی از جمعیت زندانیان کم کند؛ چرا که اشتغال زندانیان مانع از بازگشت زندانیان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سمنان، عباسعلی عرب در جلسه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دامغان ضمن تقدیر از تلاش‌های فرماندار و دیگر اعضای انجمن حمایت از زندانیان دامغان اظهار کرد: آموزش حرفه‌آموزی به زندانیان و حمایت مادی و معنوی از خانواده‌های آنان از رسالت‌های اصلی و اثربخش این انجمن است.

وی افزود: با ایجاد فضای اشتغال مناسب در بیرون از زندان برای زندانیانی که دارای مهارت خاصی هستند، می‌توانیم از آمار جمعیت کیفری زندان‌ها بکاهیم.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با مهم برشمردن رسالت‌های انجمن‌های حمایت زندانیان و تاثیر آن بر کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های زندانیان اظهار کرد: با توجه به اینکه تخطی از قانون و اجرای مجازات، شخصی است تمام سعی و تلاش ما بر این است که خانواده‌ها کمتر گرفتار مشقات و مشکلات ناشی از جرم افراد خانواده شوند و از این رو می‌کوشیم در حد توان به ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف به خانواده‌های زندانیان نیازمند بپردازیم.

وی تاکید کرد: در سال جدید برنامه ریزی و اقدامات انجمن حمایت زندانیان باید با شتاب و حساسیت بیشتر برای حمایت از خانواده زندانیان نیازمند انجام گیرد و این قشر آسیب‌پذیر زیر چتر حمایتی انجمن قرار گیرند؛ چرا که حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند می‌تواند در به‌وجود آمدن مشکلات دیگر برای آنان موثر باشد.

انتهای پیام

کد N628608

وبگردی