آفتاب

پلیس هنگ‌کنگ آخرین محل تحصن معترضان را پاکسازی کرد

پلیس هنگ‌کنگ آخرین محل تحصن معترضان را پاکسازی کرد

مقام‌های هنگ‌کنگ امروز (دوشنبه) به پاکسازی آخرین سه محل اعتراضی معترضان اقدام کردند؛ روندی که به تظاهرات و تحصن‌های خیابانی این دولت شهر پس از دو ماه پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود یکصد مامور پلیس هنگ‌کنگ به محل تحصن معترضان در کاز وی بی که محل اصلی مارکت‌ها و مغازه‌ها محسوب می‌شود، رفته تا موانع ایجاد شده توسط معترضان را جمع‌آوری کنند و به تحصن و اعتراضات دو ماهه هنگ‌کنگی‌های معترض به سیاست‌های دولت چین پایان دهند.

یکی از معترضان گفت: فکر نمی‌کنم این یک شکست و ناکامی باشد و امیدوارم زمان دیگری ما در خیابان‌ها تجمع کنیم به جای آنکه به خاطر آنچه که به دست نیاوردیم، اشک بریزیم.

این تظاهرات دو ماهه در دولت شهر هنگ‌کنگ بیانگر یکی از جدی‌ترین چالش‌های این منطقه از زمان تظاهرات حامی استقلال در سال 1989 و سرکوب وحشیانه در میدان تیان آن من، هنگ‌کنگ است.

روز پنجشنبه پلیس یکی از مهمترین محل‌های تحصن اعتراضی در منطقه فرماندهی نیروی دریایی نزدیک به ساختمان‌های دولتی را پاکسازی کرد و ده‌ها فعال را دستگیر کرد.

پاکسازی این مکان در پی پاکسازی محل تحصن مونگ کوک در نوامبر 2014 صورت گرفت که باعث تعقیب و گریز چند شبه میان معترضان و پلیس شد.

هنگ‌کنگ به سال 1997 به چین بازگردانده شد و تحت فرمول «یک کشور، دو سیستم» اداره می‌شود و همین امر به مقام‌های این دولت شهر اختیار و آزادی بیشتری نسبت به چین می‌دهد.

معترضان خواستار انتخاب مدیر اجرایی این دولت شهر بدون دخالت و نظر چین برای سال 2017 هستند. پکن گفته که اجازه می‌دهد انتخابات در سال 2017 برگزار شود اما تنها از میان نامزدهایی که بررسی در مورد صلاحیت آنها انجام شود.

رهبران این اعتراضات اعلام کرده‌اند که به دنبال تشکیل یک نافرمانی مدنی هستند.

انتهای پیام

کد N628426

وبگردی