آفتاب

منصف المرزوقی مواخذه السبسی را حق مردم تونس دانست

منصف المرزوقی مواخذه السبسی را حق مردم تونس دانست

رئیس‌جمهور تونس مواخذه باجی قائد السبسی، رقیب وی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را حق خود و مردم تونس دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، منصف المرزوقی، رئیس‌جمهوری تونس در سخنرانی که در میان جمعی از هوادارانش در یک سالن ورزشی داشت، گفت: این حق من و حق مردم تونس است که باجی قائد السبسی را به خاطر کارهای گذشته و تلاش‌هایش برای بازگرداندن استبداد به کشور در مرحله انتقالی پس از انقلاب 17 دسامبر 2010 و نقش تخریبی وی در آن دوره، مواخذه کنیم.

المرزوقی از هواداران خود خواست از سر دادن شعارهایی علیه السبسی، در دور دوم انتخابات که یکشنبه آینده برگزار می‌شود، خودداری کنند.

وی در ادامه از هوادارانش خواست به السبسی دشنام ندهند.

باجی قائد السبسی (88 ساله)، کاندیدای حزب ندای تونس که در انتخابات پارلمانی گذشته پیروز شد، در دور اول که در 23 نوامبر گذشته برگزار شد، با 39% آراء از المرزوقی که 33% آراء را به دست آورده بود، پیشی گرفت.

منصف المرزوقی (69 ساله) در سخنرانی روز گذشته خود اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، قصد انحلال پارلمان تونس که به تازگی تشکیل شده است را ندارد.

وی اخباری که در این خصوص منتشر شده را دروغ دانست و تاکید کرد: با هر کابینه برآمده از پارلمان همکاری خواهد کرد.

وی دوباره بر پایبندی خود به حفظ و تامین آرامش سیاسی که کشور را به سوی سازندگی و توسعه سوق دهد و همچنین پایبندی به دفاع از آزادی و حقوق بشر تاکید و جریان‌های سیاسی مختلف در روسای سه قوه (ریاست پارلمان، ریاست جمهوری کشور و نخست‌وزیر تونس) را به مشارکت دعوت کرد.

المرزوقی در تبلیغات انتخاباتی خود بر لزوم تحقق تعادل سیاسی در تونس برای ممانعت از هرگونه اشتباه احتمالی از سوی حزب ندای تونس سخن گفت.

این حزب از مجموع 217 کرسی پارلمان تونس، 86 کرسی را در مقابل جنبش النهضه با 69 کرسی، کسب کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N628412

وبگردی