آفتاب

تاکید روسیه بر حمایت از بغداد در مقابله با داعش/ دیدار الجعفری با سفیر آمریکا در عراق

تاکید روسیه بر حمایت از بغداد در مقابله با داعش/ دیدار الجعفری با سفیر آمریکا در عراق

سفیر روسیه در بغداد در دیدار با رئیس‌جمهوری عراق اعلام کرد که کشورش همواره برای بازسازی تمام نهادهای عراق و رهایی این کشور از شر گروه‌های تروریستی همچون داعش از این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المسله، "فواد معصوم"، رئیس‌جمهور عراق از "ایلیا مارگونوف"، سفیر روسیه در بغداد استقبال و با وی در خصوص ضرورت تحکیم روابط میان دو کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

فواد معصوم طی دیدار خود با سفیر سوریه تاکید کرد که عراق همواره خواهان آن است تا چارچوب روابط میان دو کشور آن هم در تمامی زمینه‌ها گسترش یابد.

رئیس‌جمهور عراق همچنین از حمایت‌های مداوم روسیه از عراق که در تمام شرایط سخت و دشوار پشتیبان عراق بوده، قدردانی کرد.

از سوی دیگر سفیر روسیه در عراق ضمن قدردانی از فواد معصوم تاکید کرد که کشورش همواره خواهان تحکیم روابط و هماهنگی‌های دوجانبه با عراق است و روسیه در تمام محافل بین‌المللی از عراق حمایت و پشتیبانی می‌کند.

از سوی دیگر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق با "استوارت جونز"، سفیر آمریکا در بغداد دیدار و با وی درخصوص راه‌های تحکیم حمایت‌های نظامی آن هم در سطح مجهز کردن به سلاح و همکاری‌های اطلاعاتی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین همچنین در خصوص ضرورت افزایش تلاش‌هایی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به آوارگان و مهاجران عراقی و همچنین روابط منطقه‌ای و بین‌المللی و حمایت‌های مداوم آن هم براساس منافع مشترک میان خود، بحث و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

کد N628411

وبگردی