آفتاب

فلسطین پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را در شورای امنیت ارائه می‌کند

فلسطین پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی را در شورای امنیت ارائه می‌کند

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که پس از نشست فردا (سه‌شنبه) میان وزرای خارجه عرب و وزیر خارجه آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه فلسطینی- عربی را برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین جهت تصویب در شورای امنیت ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، "محمود الهباش"، مشاور امور مذهبی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که این تشکیلات پس از نشست خود در رام‌الله تصمیم گرفت بعد از نشست فردا (سه‌شنبه) میان جان کری، وزیر خارجه آمریکا و وزرای خارجه عرب و همچنین وزرای خارجه اروپا برای تصویب قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی به شورای امنیت مراجعه کند و اگر این قطعنامه شکست بخورد یا آمریکا از حق وتو علیه آن استفاده بکند، از پارلمان‌های اروپایی و دیگر پارلمان‌ها خواسته می‌شود تا اقداماتی را اتخاذ کنند.

وی درخصوص پیوستن فلسطین به سازمان‌های بین‌المللی گفت: این مساله بستگی به نتایج تصویب پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری در شورای امنیت دارد.

تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درخصوص کشته شدن "زیاد ابوعین"، وزیر فلسطینی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی شد.

همچنین بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که ممکن است رژیم صهیونیستی در معرض حملات سیاسی برای عقب‌نشینی از مرزهای قبل از جنگ 1967 قرار بگیرد.

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی نیز گفت: اگر پیشنهادی علیه اسرائیل مطرح شود، با وتو آمریکا مواجه خواهد شد. اما آویکدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به نظر می‌رسد آمریکا خواهان استفاده از حق وتو نباشد.

انتهای پیام

کد N628269

وبگردی