آفتاب
عدنان منصور در گفتگو با مهر؛

علما و رسانه ها نقش مهمی در مقابله با خشونت و تروریسم دارند

علما و رسانه ها نقش مهمی در مقابله با خشونت و تروریسم دارند

(برای روز سه شنبه) وزیر خارجه سابق لبنان در گفتگو با خبرگزاری مهر بر نقش مهم علما و رسانه ها در مقابله با خشونت و تروریسم تاکید کرد.

عدنان منصور وزیر خارجه سابق لبنان در حاشیه کنفرانس جهان عاری از خشونت و افراط گرایی در تهران در گفتگو با خبرنگار خیرگزاری مهر در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری چنین کنفرانس هایی می تواند به تروریسم پایان دهد گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدام به برگزاری نشست هایی با هدف بررسی موضوع تروریسم، خشونت و افراط گرایی کرده است و این امر بسیار خوب است زیرا خطر تروریسم مختص یک کشور یا چند کشور نیست و نه تنها کل خاورمیانه بلکه تمامی جهان را هدف قرار می دهد و در واقع تروریسم از کشوری به کشور دیگر منتقل می شود.

وی با بیان این مطلب افزود: تروریسم بزرگترین خطر برای صلح و ثبات منطقه و جهان محسوب می شود و جلوگیری از حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های تروریستی و افراطی مهمترین گام در مسیر مبارزه با تروریسم است.

وزیر خارجه سابق لبنان درباره اهداف گروه داعش و مقابله با گسترش افکار این گروه تروریستی گفت: داعش وابسته به طرف های خارجی است و دارای افکار تکفیری، مخالفت با دیگری و تفکر توام با تعصب و خشونت است. این گروه به دنبال تشکیل دولت به راه و روش خود است نه طبق اصول اسلامی همانطور که خود از آن سخن می گوید و هدف آن نابود کردن جوامع است.

عدنان منصور خاطرنشان کرد: برای مقابله با داعش علاوه بر متوقف کردن کمک های مالی و تسلیحاتی به این گروه، علما و شخصیت های مذهبی نقش مهمی در آگاه کردن مردم نسبت به خطرات افکار افراطی و تروریستی چنین گروه هایی دارند. علمای جهان اسلام باید در راستای جلوگیری از تفرقه و فتنه طائفه ای با یکدیگر متحد باشند.

این مقام لبنانی در ادامه گفت: از سوی دیگر نقش رسانه های گروهی را در این رابطه نباید نادیده گرفت چرا که رسانه نقش مهمی در آگاهی بخشی به مردم و جلوگیری از گسترش تروریسم دارند به ویژه اینکه تروریسم بدون هیچ حد و مرزی از کشوری به کشور دیگر منتقل می شود.

وزیر خارجه سابق لبنان درباره انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور نیز گفت: گروه های لبنانی تاکنون درباره انتخاب گزینه ریاست جمهوری به توافق نرسیده اند و این تحقق این امر به رایزنی در طول زمان نیاز دارد.

مصاحبه: سمیه خمارباقی

کد N628187

وبگردی