آفتاب
نماینده ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی:

پیشنهادات روحانی برای مبارزه با خشونت بسیار پسندیده است

پیشنهادات روحانی برای مبارزه با خشونت بسیار پسندیده است

نماینده ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی با بیان این که منطقه اکنون با بزرگترین مشکل خود یعنی خشونت و افراط‌گری مواجه است، گفت: افراط گرایان در منطقه به نام اسلام دست به جنایت می‌زنند که باید جلوی آنها را گرفت.

عمور اورهان، نماینده ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ مبارزه با افراط گرایی و خشونت و ائتلاف جهانی در این باره گفت: متاسفانه افراط گرایی و خشونت در سراسر جهان به ویژه در ده سال گذشته افزایش یافته است باید اقدامی انجام گیرد تا بتوان مانع گسترش آن شد.

وی ادامه داد: خشونت حتی برای زندگی مردم عادی نیز مشکلاتی را به وجود آورده است و باعث بروز درگیری‌هایی در جوامع و حتی میان دولت‌ها شده است. من از این ابتکار ایران مبنی بر برگزاری کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افرا‌طی‌گری قدردانی می‌کنم که در آن کارشناسانی را از آمریکای لاتین، آسیا، اروپا و آفریقا حتی از آمریکا گرد هم آورده است.

این نماینده ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی تاکید کرد: خشونت و افراطی‌گری بزرگترین مشکل منطقه ماست و افراط‌گراها مردم بی‌گناه را می‌کشند و این جنایت‌ها را به نام اسلام انجام می‌دهند. در حالی که خشونت در اسلام رد شده است. بر همین اساس باید کشورهای منطقه با یکدیگر متحد شوند و علیه این اقدامات مبارزه کنند.

اورهان با اشاره به پیشنهادات حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت گفت:‌ معیارها و اصول و پیشنهادات اعلام شده توسط رئیس‌جمهور ایران بسیار پسندیده و درست است و همچنین انتخاب یک روز به عنوان روز مبارزه با خشونت و افراطی‌گری می‌تواند به عنوان یک روز نمادین ارزشهای مهمی را در بر داشته باشد.

انتهای پیام

کد N628119

وبگردی