آفتاب

ترمیم کابینه دولت رومانی امروز کلید می‌خورد

ترمیم کابینه دولت رومانی امروز کلید می‌خورد

وزیر انرژی دولت رومانی ضمن اعلام تصمیم نخست‌وزیر این کشور برای ترمیم کابینه گفت که در جریان این فرآیند وی از سمتش برکنار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رازوان نیکولسکو، وزیر انرژی رومانی اظهار داشت که قرار است امروز (یکشنبه) دولت این کشور دست به ترمیم کابینه بزند و وی در این ترمیم کابینه از سمتش کنار گذاشته خواهد شد.

به گفته نیکولسکو، ترمیم کابینه با هدف تقویت ائتلاف میانه‌روی حاکم در رومانی از طریق افزایش هم‌پیمانان سیاسی این ائتلاف در کابینه انجام می‌شود.

رازوان نیکولسکو که به عنوان یک تکنوکرات بدون وابستگی سیاسی، مورد احترام قرار دارد و تیم وی راهبرد انرژی رومانی برای سال‌های 2015 تا 2035 را تدوین کرده است، در ماه مارس وزیر انرژی این کشور شد.

وی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی خصوصی رومانی ضمن اعلام این که کابینه این کشور را ترک می‌کند گفت، ویکتور پونتا، نخست‌وزیر رومانی به دنبال آن است که وزارت اقتصاد و انرژی را با یکدیگر ادغام کند.

اخیرا ائتلاف متعلق به ویکتور پونتا به دلیل خروج حزب مجارستانی‌تبار UDMR از این ائتلاف تضعیف شد. این اتفاق پس از آن افتاد که پونتا به طرزی غیرمنتظره در انتخابات ریاست جمهوری 16 نوامبر شکست خورد.

این اتفاق موجب شد تا حزب اصلاح‌طلبان لیبرال که هم‌پیمان دیرینه پونتا به حساب می‌آیند برای به دست آوردن پست‌های کابینه لابی‌گری کنند و انتظار می‌رود در جریان ترمیم کابینه اخیر در رومانی، وزارتخانه انرژی و اقتصاد که قرار است ترکیب شوند، به این حزب واگذار شود.

پونتا بیشتر گفته بود که مقامات بلندپایه حزب سوسیال دموکرات امروز (یکشنبه) نشستی خواهند داشت تا به بحث درباره ترمیم کابینه بپردازند.

سخنگوی پونتا از اظهارنظر درباره سخنان نیکولسکو طفره رفت.

رومانی که یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، از مستقل‌ترین کشورهای این اتحادیه در زمینه انرژی بوده و صادرکننده برق است هرچند که نیازمند واردات نفت و بخشی از گاز خود است.

انتهای پیام

کد N628012

وبگردی