آفتاب

وزیر دفاع فرانسه از ادامه عملیات ارتش این کشور در غرب آفریقا خبر داد

وزیر دفاع فرانسه از ادامه عملیات ارتش این کشور در غرب آفریقا خبر داد

وزیر دفاع فرانسه در سخنانی امروز (یکشنبه) تاکید کرد که در یک سال گذشته نیروهای ارتش فرانسه حدود 200 افراط گر را در منطقه ساحل در غرب آفریقا کشته یا دستگیر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه‌ با رادیو تلویزیون فرانسه تصریح کرد: در یک سال گذشته عملیات‌های بسیاری در منطقه ساحل در غرب آفریقا انجام شده و حدود 200 تروریست در این یک سال کشته یا دستگیر شده‌اند که تنها 50 تن آن‌ها از ماه اوت تاکنون بوده است.

وزیر دفاع فرانسه همچنین در مصاحبه‌ای جداگانه با مجله ژون- آفریک که قرار است فردا منتشر شود گفت: چند رهبر مهم تروریست‌ها در میان کشته شدگان یا اسیران بوده‌اند. اغلب این تروریست‌ها در مالی و نیجر کشته‌ شده‌اند.

ارتش فرانسه در سال 2013 عملیات خود علیه گروه‌های افراط گری که مناطق وسیعی از شمال مالی را تصرف کرده‌ بودند را آغاز کرد و در ماه اوت سال جاری نیز یک عملیات ضد تروریستی بزرگ را در چند کشور آفریقایی شامل مالی، موریتانی، نیجر، بورکینافاسو و چاد به اجرا درآورد.

ارتش فرانسه اعلام کرده که در حال ساخت یک پایگاه در نزدیکی مرز لیبی در شمال نیجر است.

وزیر دفاع فرانسه خاطرنشان کرد که جنوب لیبی به کانون فعالیت افراط گران در منطقه تبدیل شده است.

وی گفت: جنوب لیبی به مکان سازمان‌دهی مجدد، بازپروری ، استراحت و آموزش گروه‌های تروریستی در منطقه تبدیل شده است. همواره هنگام تعقیب تروریست‌ها ما در نهایت به مرز لیبی می‌رسیم. این کشور در آشوب فرو رفته است.

لودریان گفت: جامعه بین‌المللی باید اقدامات لازم را در رابطه با کشورهای مربوطه در منطقه صورت دهد.

وی در اظهارات خود اقدام نظامی برای رسیدگی به وضعیت منطقه را رد نکرد. با این حال وزیر دفاع فرانسه گفت که ابتدا باید در لیبی به یک راه حل سیاسی دست پیدا کنیم. وی تصریح کرد: این راه حل تنها با ایجاد صلح و آرامش در کل لیبی به دست خواهد آمد.

انتهای پیام

کد N628002

وبگردی