آفتاب

احتمال نامزدی برادر بوش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قوت گرفت

احتمال نامزدی برادر بوش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قوت گرفت

گزارش‌ها حاکی از آن است که جب بوش، فرماندار سابق ایالت فلوریدا خود را برای کارزار انتخابات ریاست جمهوری 2016 آماده می‌کند و تمایل وی به نامزدی ظرف یک ماه اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جب بوش، برادر رئیس جمهوری سابق آمریکا، اخیرا ایمیلی به حامیان جمهوری خواه ارسال کرده و به آن‌ها گفته است: "آماده باشید." حامیان وی نیز به یگر سرمایه داران آمریکایی گفته‌اند که از کریس کریستی، فرماندار ایالت نیوجرسی و یا سایر رقبای احتمالی جب حمایت نکنند.

مایک مورفی، استراتژیست ارشد بوش به مسئولان کمپین‌های انتخاباتی گفته است که برای همکاری با کاندیدای دیگری وارد عمل نشوند و منتظر باشند تا جب بوش نامزدی خود را اعلام کند.

جب بوش هشت سال است که از کارهای دولتی دور بوده و به دنبال فعالیت‌های اقتصادی رفته است که از جمله این فعالیت‌ها سرمایه‌گذاری‌های خارجی است.

چنانچه بوش کمیته پژوهشی ریاست جمهوری تشکیل داده و یا طی هفته‌های آتی تمایل خود را برای نامزدی اعلام کند، فشار بر رقبای احتمالی دیگر افزایش می‌آید و آن‌ها باید سریعا تصمیم بگیرند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا احتمالا گزینه دموکرات‌ها خواهد بود اما وی گفته است که تا بهار سال آتی میلادی در این باره تصمیم نمی‌گیرد و بسیاری از جمهوری خواهان نیز منتظرند تا جب بوش وارد عمل شود.

حامیان بوش معتقدند که صبر کردن تا بهار می‌تواند با تبعات سنگینی همراه شود چرا که هم اکنون بسیاری از رقبای احتمالی رایزنی خود را با ده‌ها حامی مالی آغاز کرده‌اند و به دنبال جذب منابع مالی هستند.

برخی از جمهوری خواهان ارشد که با جب بوش در تماس هستند، می‌گویند که نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 قطعی است.

یکی از نزدیکان بوش نیز می‌گوید، وی پس از جراحی زانو حالا در حال تمرین با یک مربی شخصی است و 15 پوند وزن کم کرده است.

انتهای پیام

کد N627551

وبگردی