آفتاب

دفتر اوقاف شیعه در عراق: حرمین عسگریین در سامرا کاملا امن است

دفتر اوقاف شیعه در عراق: حرمین عسگریین در سامرا کاملا امن است

دفتر اوقاف شیعه در عراق اعلام کرد که در حال حاضر مرقد حرمین عسگریین در سامرا کاملا امن است و نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی امنیت را برقرار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، علی الخطیب، معاون رئیس دفتر اوقاف شیعه اعلام کرد: مرقدهای امام حسن عسگری (ع) و امام هادی (ع) در سامرا کاملا امن هستند.

برخی از مناطق اطراف شهر سامرا در معرض تجاوزاتی از سوی داعش قرار گرفته اما هزاران تن از داوطلبان مردمی و نیروهای ارتش برای آزادسازی بقیه اطراف شهر بسیج شده و به سمت شهرها و نواحی نزدیک به سامرا حرکت کرده‌اند.

وفیق السامرائی، کارشناس نظامی عراقی نیز حمله داعش به سامرا را بعید دانسته و تاکید کرد که میلیون‌ها جوان آماده جمایت از مراقد ائمه در سامرا هستند.

نیروهای عراقی با کمک داوطلبان مردمی روز جمعه منطقه "المعتصم" در سامرا را آزاد کردند.

از سوی دیگر معن، سخنگوی وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیپ پنجم پلیس فدرال موفق شد طی عملیاتی با عنوان "ثأر المعتصم الاولی" 33 تروریست را در منطقه المعتصم در سامرا به هلاکت رسانده 37 بمب دست ساز را خنثی و پنج منزل بمب گذاری شده را منفجر کند.

وزارت دفاع عراق پیش از این اعلام کرده بود که نیروهای عراقی با همکاری نیروهای داوطلب مردمی منطقه المعتصم در سامرا را از تروریست‌های داعش پاکسازی کردند.

انتهای پیام

کد N627303

وبگردی