آفتاب
مادورو:

تحریم های احمقانه آمریکا باعث سقوط دولت ونزوئلا نمی شود

تحریم های احمقانه آمریکا باعث سقوط دولت ونزوئلا نمی شود

رئیس جمهوری ونزوئلا گزارشها را درباره تاثیر تحریم های احمقانه آمریکا بر عملکرد دولت وی رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو در یک سخنرانی در کاراکاس اعلام کرد که تحریم های احمقانه آمریکا که با هدف افزایش فشار به منظور تضعیف وفاداری ارتش ونزوئلا انجام می شود، باعث سقوط دولت وی نمی شود.

وی افزود: هم اکنون اعلام می کنم که کودتا علیه دولت را به واسطه وفاداری نیروهای خود خنثی کردیم.

مادورو با اشاره با بخشی از تحریم ها از جمله منع صدور ویزا برای مقامات دولت ونزوئلا اعلام کرد که احمق ها تصور می کنند برای دریافت ویزای ورود به آمریکا اهمیتی قائل هستیم.

این اظهارات درحالیست که رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم خود برای امضای لایحه تحریم‌ ها علیه مقامات ونزوئلا با ادعای نقض حقوق معترضان پس از تصویب این طرح از سوی مجلس نمایندگان آمریکا و مجلس سنا خبر داده است.

شبکه خبری بی بی سی نیز از تصویب توقیف دارایی‌ های 56 مقام ونزوئلایی از سوی مجلس نمایندگان آمریکا با وجود هشدار "نیکلاس مادورو" رئیس‌ جمهوری ونزوئلا در این باره خبر داد.

مجلس سنای آمریکا همچنین دوشنبه گذشته طرح تعلیق روادید و مسدود کردن دارایی‌ 56 مقام ونزوئلایی را به اتهام رواج خشونت و نقض حقوق بشر در ونزوئلا تصویب کرده بود که در صورت تایید باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده به قانون تبدیل می شود.

سنای آمریکا لایحه‌ ای را تصویب کرده بود که بر اساس آن هر مقام ونزوئلایی که حقوق معترضان به دولت را نقض کرده باشد، تحریم می‌ شود.

در اعتراضات ضددولتی ماه فوریه در این کشور آمریکای لاتین، هزاران نفر بازداشت شدند. دولت اوباما پیش از این مخالف تحریم‌ها بود، اما به تازگی نشانه‌ هایی از موافقتش با این تحریم‌ ها به چشم می‌خورد.

کد N627150

وبگردی