آفتاب
در آیین«طفلان مسلمِ» جمعیت امام علی(ع)؛

مادران قاتل و مقتول با مردم از بخشش سخن گفتند

مادران قاتل و مقتول با مردم از بخشش سخن گفتند

به همت جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی (ع) آیین «طفلان مسلم» با موضوع نجات و حمایت از نوجوانان معارض قانون عصر روز گذشته (شنبه) در تالار ایوان شمس برگزار شد.

به همت جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی (ع) آیین «طفلان مسلم» با موضوع نجات و حمایت از نوجوانان معارض قانون عصر روز گذشته (شنبه) در تالار ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این همایش «صفر.الف» نوجوانی که هفت سال قبل در سن 16 سالگی در یک نزاع کودکانه مرتکب قتل شد، مادر «وحید.ق» که مرتکب قتل مرحوم یوسف رضایی شده بود و مادر مرحوم یوسف رضایی حضور داشتند.

در این همایش صحبت‌های صمیمانه دو مادر که یکی مادر مقتول و دیگری مادر قاتل بود مورد توجه قرار گرفت. « وحید.ق» در 16 سالگی طی یک نزاع، منجر به مرگ یوسف رضایی شد و در آذرماه سال جاری پس از هفت سال، همزمان با سالروز درگذشت یوسف، بخششی زیبا رخ داد؛ بخششی که با تلاش اعضای فعال در آیین « طفلان مسلم » جمعیت امام علی و کمک هزاران فرد نیکوکار در تأمین مبلغ وجه الرضایه حاصل شد.

مادر یوسف رضایی در مورد دلایل بخشش خود اظهار کرد: « کار وحید را به پای کودکی و جهالتش گذاشتم و او را به خاطر مادرش بخشیدم».

او ادامه داد: هر وقت مادر وحید با ویلچر به درب منزل‌مان می ‌آمد و گریه و التماس می‌کرد، خود را لحظه‌ای به جای او می ‌گذاشتم و از خودم می پرسیدم اگر یوسف من وحید را کشته بود و جای‌مان عوض می ‌شد، من چه می‌کردم. عذاب وجدان می‌ گرفتم از دیدن رنجی که مادر وحید می بُرد.

وی گفت: با کشتن وحید، یوسف زنده نمی ‌شد و خوشحالم که اکنون هیچ عذاب وجدانی ندارم و شب ‌ها راحت می ‌خوابم. همان شب هم بعد از اعلام رضایت، دخترم خواب یوسف را دید که بسیار راضی و خوشحال بود و این برای من با ارزش ترین اتفاق ممکن بود. من حالا درک می کنم که بخشش واقعا حیاتبخش است.

وی افزود: وقتی اعضای جمعیت امام علی به سراغ ما آمدند، انگار یوسفم زنده شد و من که یک یوسف از دست دادم، حالا این همه یوسف دارم.

مادر وحید نیز با قدردانی از «رفتار بزرگ‌ منشانه» خانواده یوسف رضایی اظهار کرد: خانواده یوسف هرگز توهینی به من نکردند و هر زمان به خانه‌شان مراجعه کردم، با روی گشاده از من پذیرایی کردند. من جز وحید کسی را ندارم. تنها زندگی می کنم. در چنین وضعیتی به خاطر شرایط بد روحی، به سرطان مبتلا شدم و هر دو پایم قطع شد و هرگز فکر نمی‌ کردم و امیدی نداشتم که وحید بخشیده شود. همیشه هم به خانواده یوسف حق می دادم و انتظار نداشتم داغ فرزند، که کمر آدم را می شکند، به زودی از خاطرشان برود، اما مادر یوسف از همان چلهم فرزندش به من گفته بود پسرت را می بخشم و بالاخره خواست این مادر بزرگوار مورد قبول تمام خانواده اش هم قرار گرفت.

در این همایش از سوی جمعیت امام علی (ع)به خانواده رضایی سفر به عتبات عالیات هدیه داده شد.

در ابتدای این همایش، زهرا رحیمی مدیرعامل جمعیت امام علی(ع) توضیحاتی پیرامون اهداف و نیز فعالیت های اخیر این سازمان مردم نهاد ارائه داد.

وی گفت: فعالیتی که مدتی است با تمرکز بیشتری دنبال می کنیم، حمایت از زنان آسیب‌دیده، کارتن خواب، باردار و فاقد حمایت است؛ زنانی که بی توجهی به زندگی‌شان باعث معضلاتی چون فرزند فروشی و فرزند‌کشی و البته سوق داده شدن فرزندانشان به سوی بزه می‌شود.

رحیمی افزود: ما کودکان را چون ثروت می‌بینیم و بروز معضلات را در جوامع طبیعی نمی‌دانیم و معضلات کودکان‌مان تنها با یک عزم ملی حل شدنی است.

سخنرانی شارمین میمندی‌نژاد موسس جمعیت امام علی (ع) ، آخرین بخش همایش آیین «طفلان مسلم» بود. وی پیش از آغاز صحبت با دعوت از صفر.الف به روی سن ، او را در آغوش گرفت و اعلام کرد: « کسی که با حمایت 20 هزار نفر از مردم از سراسر دنیا به زندگی بازگشت، امروز پیش ماست و با رفتار سالمی که طی این مدت در پیش گرفته، نشان داد که راه و رسم زندگی را آموخته و برای جبران اشتباهش مردانه ایستاده است».

انتهای پیام

کد N627005

وبگردی