آفتاب

بوگدانف: عربستان خواهان نابودی نظام سوریه است

بوگدانف: عربستان خواهان نابودی نظام سوریه است

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر حمایت دائم مسکو از بشار اسد، تاکید کرد: ارتش سوریه برای ما خط قرمز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، میخائیل بوگدانف، معاون سرگئی لاوروف، وزیر خارجه سوریه در جریان سفر اخیر خود به منطقه و گفت‌وگو با برخی مسوولان منطقه‌ای تاکید کرد: بندر بن سلطان، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در مسکو در گفته‌های خود اشاره کرد که خواهان نابودی نظام علوی در سوریه حتی به قیمت از بین بردن خود سوریه است و زمانی که من درخصوص روابطش با حافظ اسد، رئیس‌جمهور فقید سوریه از وی سوال کردم به من گفت: وی رئیس‌جمهوری خوب و شخصیتی دانا و حکیم بود. برای همین من به بندر بن سلطان گفتم که مشکل شما با خود بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه است نه نظام علوی.

بوگدانف ضمن انتقاد شدید از آمریکایی‌ها گفت: چگونه جان کری، وزیر خارجه آمریکا پس از سه هفته از مذاکرات ژنو می‌آید و به مسوولان روسی می‌گوید «مذاکرات شکست خورده و دوباره به جنگ بازمی‌گردیم». ما به وی جواب دادیم که شما زمانی که نظارت بر مذاکرات میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را برای 9 ماه بر عهده می‌گیرید و دوباره برای 9 ماه دیگر تمدید می‌کنید و این اقدام را بارها تکرار می‌کنید پس چرا برای نجات سوریه دست به چنین اقدامی نمی‌زنید.

وی تصریح کرد: جان کری به مسوولان روسیه‌ای گفت: «فکر نکنید که ما آمدیم به داعش در سوریه ضربه بزنیم تا نظام از این مساله بهره ببرد. آمریکایی‌ها همواره معتقد بودند مادامی که نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق در قدرت است هیچ‌ گاه با تروریسم در عراق مقابله نخواهد شد اما خود آنها مجبور شدند به حملات علیه داعش بپردازند.

بوگدانف گفت: ما به آمریکایی‌ها گفتیم شما به این صورت تمامی قوانین بین‌المللی و بشردوستانه را زیر پا می‌گذارید چراکه برای اهدافی سیاسی راه را برای انجام اقدامات تروریستی هموار می‌کنید.

بوگدانف همچنین بارها در دیدار با مخالفان سوری در ترکیه، لبنان و دمشق تاکید کرد: ارتش سوریه خط قرمزی برای روسیه است و تنها اسرائیل است که از نابودی ارتش سوریه بهره می‌برد.

وی گفت: موضع روسیه ثابت است و همواره از بشار اسد حمایت می‌کند غرب هیچ اقدامی عملی برای مخالفان انجام نداده است و ما به استانبول می‌رویم تا مخالفان را ببینیم که آیا در هتل‌های پنج ستاره در رفاه و آسایش زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

کد N626959

وبگردی