آفتاب

وزیر خارجه بحرین: روابط قطر و مصر در حال بهبود است / بحرین و قطر یک ملت در 2 کشورند

وزیر خارجه بحرین: روابط قطر و مصر در حال بهبود است / بحرین و قطر یک ملت در 2 کشورند

وزیر خارجه بحرین در سخنانی با بیان اینکه روابط قطر و مصر در حال بهبود است، گفت: بحرین و قطر ملتی واحد در دو کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین تصریح کرد: نشست سران دوحه پیام محکمی بود به کسانی که در توانایی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تردید دارند.

وی عنوان داشت: سخنرانی عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان انگیزه‌ای شد تا در نشست سران دوحه و بر حمایت از مصر تاکید شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا تماس‌هایی میان قطر و مصر وجود دارد و در آینده‌ای نزدیک نیز کمیسیون قطری - بحرینی کار خود را برای طرح‌های مشترک از سر خواهد گرفت.

وزیر خارجه بحرین با بیان اینکه طایفه‌گرایی در کشورش شکست خورده است، گفت: مهمترین نتایجی که نشست سران حوزه خلیج فارس به آن دست یافت، تشکیل فرماندهی نظامی واحد در ریاض است و نیروهای زمینی سپر جزیره و فرماندهی دریایی در بحرین و همچنین نیروهای ائتلاف بین‌المللی تشکیل خواهد شد. در نشست سران تصمیم بر آن شد تا پلیس کشورهای حوزه خلیج فارس تشکیل شود و اجرای تصمیم‌های اقتصادی به جریان بیفتد.

این مقام بحرینی افزود: مردم ما و قطر نزدیکترین ملت‌ها به یکدیگر هستند. ما ملتی در دو کشور هستیم و کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام دهیم و ما یک کمیته مشترک داریم که فعالیت خود را به زودی آغاز می‌کند.

خالد بن احمد آل خلیفه تصریح کرد: ما در خصوص مصر نیز به این توافق رسیدیم که ثبات مصر ثبات تمامی کشورهای ماست و تلاش‌ها برای ازسرگیری روابط میان قاهره و دوحه به پیشرفت‌های بسیاری دست یافته است و روابط این دو طرف در حال حاضر بسیار بهتر شده است و تماس‌هایی میان این دو کشور برقرار است.

انتهای پیام

کد N626727

وبگردی