آفتاب

تظاهرات هزاران نفری مردم لهستان علیه نتایج انتخابات

تظاهرات هزاران نفری مردم لهستان علیه نتایج انتخابات

هزاران تن از حامیان حزب اپوزیسیون محافظه‌کار لهستان در اعتراض به نتایج انتخابات اخیر شهرداری‌ها که رهبری حزب آن را "نادرست" می‌خواند، دست به راهپیمایی زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتخابات شهرداری‌های لهستان در نوامبر 2014 با مشکلاتی از قبیل اختلال در سیستم کامپیوتری اعلام نتایج همراه بود و باعث شد تا بسیاری از آرا نامعتبر اعلام شوند اما گزارشی از نامعتبر بودن نتایج آرا اعلام نشد.

منتقدان یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب اپوزیسیون محافظه‌کار لهستان، وی را به خاطر ادعای "نادرستش" درباره "بی‌اعتبار" بودن نتایج این انتخابات متهم کرده‌اند. آنها می‌گویند کاچینسکی با این ادعاها در پی تحریک مردم و ارتقای جایگاه حزبش در انتخابات سال آتی است.

اما حامیان وی در ورشو، پایتخت دست به راهپیمایی اعتراضی زده و شعار «در حمایت از دموکراسی» و «تکرار انتخابات» سر دادند.

حزب محافظه‌کار «عدالت و قانون» در این انتخابات موفق شد اکثریت آرا را کسب کند اما با توجه به شیوه‌ای که کرسی‌ها تقسیم می‌شوند، کمتر از حزب حاکم پلتفورم مدنی کرسی شهرداری‌ها را به دست آورد.

رهبر حزب اپوزیسیون محافظه‌کار لهستان در جریان سخنرانی برای حامیانش با مایه ننگ خواندن این انتخابات گفت مقام‌های کنونی کشور از کمپین رسانه‌ای علیه هر کس که این انتخابات را نامعتبر می‌خواند، استفاده می‌کنند.

حزب عدالت و قانون از سال 2005 تا 2007 دولت را تحت کنترل داشت و کاچینسکی به عنوان نخست وزیر در راس قدرت بود اما از آن زمان تاکنون وی نتوانسته در هیچ انتخابات عمومی‌ای پیروز شود.

انتهای پیام

کد N626642

وبگردی