آفتاب

واکنش تند روسیه به اقدام سناتورهای آمریکایی برای تحریم مسکو

واکنش تند روسیه به اقدام سناتورهای آمریکایی برای تحریم مسکو

معاون وزیر امور روسیه در واکنش به اقدام برخی از سناتورهای آمریکایی برای اعمال تحریم های جدید علیه مسکو، اعلام کرد که کرملین به این اقدام واکنشی تند نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سرگئی ريابکوف" در این رابطه گفت که مسکو در صورت اعمال تحريم های جديد از سوی آمريکا بر سر بحران اوکراين،‌ از خود واکنش نشان خواهد داد.

کنگره آمريکا لايحه تحريم های جديدی را عليه شرکت های اسلحه سازی روسيه و نيز سرمايه گذاران در پروژه های نفتی با فناوری بالا آماده کرده اما باراک اوباما، ‌رئيس جمهوری آمريکا،‌ هنوز آنها را امضا نکرده است.

سناتور "باب کراکر" پيشنهاد‌دهنده اين لايحه، با انتقاد از تاخير دولت آمريکا آن را  واکنش کند دولت در مقابل تهاجم روسيه به اوکراين توصيف کرده است.

بر اساس اين گزارش،‌ قانونگذاران آمريکايی همزمان، قانون کمک نظامی به اوکراين از جمله ارسال سلاح‌ را تصويب کردند. اين قانون، دولت اوباما را به ارسال تسليحات ملزم نمی‌کند اما به آن اجازه می‌دهد تا کمک‌ های تسليحاتی مانند تسلیحات ضد تانک، مهمات و پهپادهای تجسسی - عملياتی را در اختيار اوکراين قرار دهد.

وزارت دفاع آمريکا ماه گذشته ميلادی اولين سامانه رادار ضد خمپاره از مجموعه ۲۰ سامانه سفارش داده شده را به اوکراين تحويل داد.

ريابکوف گفت: ما اين تحريم ها را بدون پاسخ نخواهيم گذاشت. وی توضيحی در مورد نوع اقدامات روسيه نداد. پيش از اين،‌مسکو در واکنش به تحريم های آمريکا و اتحاديه اروپا عليه اشخاص حقيقی و حقوقی اقدام به محدود کردن واردات غذايی از کشورهای غربی کرده بود.

در همين حال، وزارت خارجه روسیه در بيانيه ای با اشاره به تحريم های اقتصادی و فشارهای نظامی عليه مسکو اعلام کرد که اين تحريم ها بی فايده هستند و آن کشور تحت هيچ عنوانی زير سلطه آمريکا نخواهد رفت.

آمريکا در ماه سپتامبر سال جاری ميلادی برخی از مقامات دولتی و شرکتهای روسی را تحريم کرد. به گفته کارشناسان، اين تحريم‌ها به اقتصاد روسيه آسيب زده و باعث کاهش ارزش برابری روبل (واحد پول روسيه) در برابر دلار شده است. روبل طی ماههای اخير تا ۴۰ درصد ارزش خود را از دست داده است.

کد N626572

وبگردی