آفتاب

کنگره آمریکا احزاب کرد عراقی را از فهرست تروریستی خارج کرد

کنگره آمریکا احزاب کرد عراقی را از فهرست تروریستی خارج کرد

یکی از مقام‌های ارشد آمریکا اعلام کرد، کنگره این کشور دو حزب پیشروی کرد عراق را از فهرست تروریستی ایالات متحده خارج کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، اتحاد دموکراتیک کردستان و اتحادیه مهینی کردستان عراق تحت قانون میهن پرستی آمریکا از سال 2001 به عنوان گروه‌های تروریستی مشخص شده بودند اما کنگره آمریکا تصمیم گرفت تا آن‌ها را از این فهرست خارج کند.

برت مک گورک، معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور شرق نزدیک اعلام کرد: کنگره تصمیم گرفت تا این دو حزب کرد عراق را از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا خارج کند.

مسعود بارزانی، رئیس دولت منطقه‌ای کردستان عراق در فوریه سال 2014 از سفر به آمریکا و دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور امتناع کرد و گفت تا زمانی که واشنگتن این دو حزب منطقه‌ای را از فهرست تروریستی خود خارج نکند این سفر را انجام نخواهد داد.

در آوریل 2014 نیز از سناتورهای پیشروی آمریکایی رابرت منندز و جان مک کین لایحه‌ای را به کنگره ارائه کردند که براساس آن این دو حزب سیاسی کردستان عراق بایستی از فهرست تروریستی آمریکا خارج می‌شدند.

فواد حسین، رئیس دفتر مسعود بارزانی گفت که مقام‌های آمریکایی همتایان کرد خود را درباره تصمیم کنگره ایالات متحده مطلع کردند و اعلام کرد: این لایحه اکنون برای تاییدیه نهایی به اوباما ارسال شده است اما امیدواریم که اوباما آن را امضا کند.

انتهای پیام

کد N626350

وبگردی