آفتاب
در مراسم اربعین حسینی،

عمار حکیم: یزید امروزه در گروه داعش متبلور شده است

عمار حکیم: یزید امروزه در گروه داعش متبلور شده است

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در جمع زوار اربعین حسینی در کربلا ضمن تأکید بر این‌که یزید امروزه در گروه داعش مجسم و متبلور شده است، خواستار ادامه مقابله با این گروه تروریستی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در جمع زوار اربعین حسینی (ع) در کربلا، تأکید کرد که دلیل ماندگاری قیام کربلا این است که امام حسین (ع) از حق دفاع کرد و مسأله وی یک مسأله شخصی نبود. قیام امام حسین (ع) باعث گرما بخشیدن به قلب‌های مومنان شد که این گرما هیچ‌گاه سرد نخواهد شد.

وی ادامه داد: اگر قضیه امام حسین (ع) یک قضیه شخصی بود یزید می‌توانست با هدف قرار دادن وی این مسأله را خاتمه دهد اما آرمان‌های امام حسین (ع) صدها سال است که در قلب مردم جاری است و دلیل آن این است که روش و منهج امام حسین (ع) روش درستی بوده است. پیام و روش امام حسین (ع) با شهادت وی تمام نشد و از عاشورای سال 61 هجری تا کنون هرساله مراسم بزرگداشت شهادت وی باشکوه‌تر برگزار می‌شود. ما باید حسینی باشیم و به پیروی از راه وی با دشمنان اسلام بجنگیم.

دشمنان امام حسین (ع) در روز عاشورا با هلهله و شادی فکر کردند که امام حسین را به شهادت رسانده‌اند و دیگر مسأله خاتمه یافته اما خیلی زود آشکار شد که شهدای کربلا همان پیروزمندان معرکه بودند و برای همیشه در ذهن مردم جاودان ماندند.

امروز در مقابل ما دشمنی قرار دارد که همان شیوه و راه و رسم یزید را در پیش گرفته است. سر می‌برد، آب را بر مردم می‌بندد و زنان و کودکان را به اسارت می‌گیرد و آن دشمن کسی جز داعش نیست که خود نیز رسما تأکید کرده پیرو یزید است. این امر را بر ما واجب می‌کند که با آنها بجنگیم.

امروز یزید و اطرافیان وی جایی در هیچ جای تاریخ ندارند و هیچ کس از آنها اطلاعی ندارد اما امام حسین (ع) میلیون‌ها عاشق و جان بر کف دارد که جان خود را برای وی فدا می‌کنند و هر سال بر تعداد آنها افزوده می‌شود و این یعنی این‌که آرمان‌های امام حسین (ع) زنده است و پیروان آن هرساله رشد می‌کنند.

ما باید به آرمان‌های امام حسین (ع) پایبند باشیم و زمینه را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنیم. بر اساس احادیث امام زمان (عج) در عربستان ظهور می‌کند و برای خون خواهی امام حسین راهی عراق می‌شود و در مسجد کوفه قیامش را بنا می‌گذارد، در عراقی که همواره محل جنگ بین حق و باطل بوده ما باید آماده باشیم و خود را برای چنین روزی مهیا نگه داریم. همین کاروان‌هایی که با پای پیاده به زیارت آمده‌اند لشکریان وی می‌شوند.

انتهای پیام

کد N626112

وبگردی