آفتاب
یک منبع آگاه مطرح کرد:

مساله موشک در مذاکرات هسته‌ای وجود خارجی ندارد

مساله موشک در مذاکرات هسته‌ای وجود خارجی ندارد

مساله موشک برای ما موضوع بحث نیست و به طور کلی چیزی به نام موشک هسته‌ای اصولاً وجود خارجی ندارد لذا نباید بحث کرد و باید خاطر منتقدین این موضوع در خصوص این بحث راحت و آسوده باشد.

یک منبع آگاه در خصوص مطرح شدن بحث موشکی مطرح شده در مذاکرات هسته‌ای گفت: مساله موشک برای ما موضوع بحث نیست و به طور کلی چیزی به نام موشک هسته‌ای اصولاً  وجود خارجی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این منبع آگاه همچنین تصریح کرد: موضوع موشک‌های ایران به هیچ وجه موضوع بحث مذاکرات هسته‌ای نیست چراکه ایران اصلاً موشکی که سلاح هسته‌ای را حمل کند در اختیار ندارد٬ بنابراین خارج از حیطه مذاکرات ۱+۵ است و به هیچ وجه این موضوع مورد بحث ما نیست چراکه فقط موشک‌های با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای در متن کلی قطعنامه آمده است و باید گفت پرداختن به این موضوع که در این در مذاکرات بحثی شده است٬ از پایه مردود است.

این منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده اظهار داشت: در خصوص مطرح شدن بحث موشکی در مذاکرات هسته‌ای که مطرح شده٬ باید بگویم مساله موشک برای ما موضوع بحث نیست و اصولاً وجود خارجی ندارد لذا نباید بحث کرد و باید خاطر منتقدین این موضوع در خصوص این بحث راحت و آسوده باشد.

وی همچنین تصریح کرد: در شورای امنیت چندین قطعنامه وجود دارد و در این قطعنامه‌ها اشاراتی به موشک شده است لذا باید فکری برای این قطعنامه‌ها شود تا تحریم‌هایی که در این قطعنامه‌ها وجود دارد به نوعی ملغی شده و به تعویق بیافتد اما این مساله‌ در مورد موشک‌هایی مطرح است و صدق می‌کند که قابلیت حمل سلاح هسته‌ای را داشته باشند در حالیکه اساسا چنین بحثی برای ما در هیچ دوره‌ای در مذاکرات مطرح نبوده و نیست.

کد N626095

وبگردی