آفتاب
/اربعین 93؛ اوج اقتدار شیعیان در جهان/

رئوفیان:راهپیمایی انسانی در اربعین حسینی یک دیپلماسی خودجوش مردمی بود

رئوفیان:راهپیمایی انسانی در اربعین حسینی یک دیپلماسی خودجوش مردمی بود

دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین با اشاره به راهپیمایی شیعیان در اربعین حسینی، گفت: این حضور پیام جاویدان نهضت عاشورا است که در عصر استکبار ستیزی از ناحیه جمهوری اسلامی ایران و شیعیان جهان این تجربه تکرار می‌شود.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به حضور پررنگ شیعیان در کربلا همزمان با سالروز اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع) ، اظهار کرد: دنیا مواجه با پدیده بی‌نظیری در تاریخ بشریت شده است که بزرگترین راهپیمایی به لحاظ کمیت و عجیب‌ترین به لحاظ ترکیب است.

وی با اشاره به این‌که تمام اقشار از پیر و جوان، طفل شیرخوار و پیرزنی که روی ویلچر می‌نشیند برای عرض ارادت و تجدید پیمان راهی کربلا شده‌اند، خاطرنشان کرد: این اتفاق مشابه الگویی است که در حادثه کربلا به رهبری سیدالشهداء (ع) اتفاق افتاد تا اسلام و کلمه لااله‌الاالله بماند. همان‌طور که امام (ره) فرمود محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌ داشته است.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به حضور تکفیری‌ها، سلفی‌ها و داعشی‌ها در منطقه، افزود: تکفیری‌ها با نسل‌کشی عزم خود را جزم کرده‌اند که شیعیان و حتی اهل سنت را به خاک و خون بکشانند و به تصور باطل خود دولت اسلامی عراق و شامات را مستقر کنند که در این شرایط سیل عظیم و خروشان انسانی مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان بود.

رئوفیان خاطرنشان کرد: این حرکت به مشابه دمیدن جان تازه‌ای در کالبد اسلام و شیعه بود و اراده شیعیان در راستای ظلم‌ستیزی، یزیدستزیزی و داعش‌ستیزی را نشان می‌دهد.

وی افزود: هم کسانی که امروز برای مبارزه با داعشی‌ها ائتلاف کرده‌اند، اما حرکتشان شعاری است و به دنبال تحریک افکار عمومی هستند از این اتفاق درس خواهند گرفت و هم داعشی‌ها و سلفی‌ها و برخی کشورهای اسلامی مثل عربستان که از حرکات افراطی در منطقه حمایت می‌کنند از این حضور عظیم و خروشان انسانی عبرت خواهند گرفت.

رئوفیان حضور شیعیان در کربلا به لحاظ سیاسی نوعی دیپلماسی خودجوش مردمی است که تأثیرات بسیار خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N625983

وبگردی