آفتاب
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز :

پیاده‌روی میلیونی اربعین اسلام راستین را در جهان به نمایش می‌گذارد

پیاده‌روی میلیونی اربعین اسلام راستین را در جهان به نمایش می‌گذارد

حسین ابراهیمی با بیان اینکه پیاده روی اربعین، اسلام راستین را در جهان به نمایش می گذارد، گفت: انقلاب اسلامی چه در زمان امام (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به امام حسین داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در مورد آثار فردی معنوی و اجتماعی و بین المللی پیاده روی میلیونی اربعین حسینی به خبرنگار مهر گفت: آثار معنوی آن مشخص است. زیارت امام حسین(ع) و آن هم پیاده رفتن به سمت و سوی مرقد منور حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) که پاداشهای مختلف و زیادی در روایات برای انجام آن ذکر شده است.

ابراهیمی اظهار داشت: آثار اجتماعی آن اثر منطقه ای و جهانی و هم اثر فردی برای خود افراد است. طبیعی است که کسانی که حاضر هستند این راه را با این سختی و مشکلات و مشقت برای زیارت امام حسین(ع) طی کنند معنویتی در خود آنها ایجاد می شود که تا حدود زیادی از اینکه بخواهند منحرف شوند و راه را گم کنند مصونیت می یابند. مسیر الهی ای که با آن مصونیت پیدا می کنند. در حقیقت آنها از آفات مصون می شوند.  

وی افزود: اثر منطقه ای این پیاده روی و حرکت بزرگ این است که مردم را تشویق و ترغیب می کند به سوی قله معنویت بروند و رسیدن به آن قله کار آسانی نیست اما در جهت آن قرار می گیرند. آثار شهادت امام حسین(ع) و انقلاب امام حسین(ع) و نهضت کربلا، اینها در افراد تأثیراتی می گذارد که با این پیاده روی در منطقه  مورد توجه قرار می گیرند. زائرین هر سال افزایش پیدا می کنند و به کسانی که با امام حسین(ع) ارتباط برقرار می کنند طبیعی است که روحیه حسینی در آنها تأثیر می گذارد لذا مشی و مرام امام حسین(ع) در زندگی فردی و اجتماعی آنها قطعاً آثار بزرگی را باقی می گذارد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه این حرکت از بعد جهانی، مانور و نمایشی بزرگ از حرکت دینی و تشیع است گفت: در حقیقت صف جندالله و حزب الله در مقابل صفوف مستکبرین قرار می گیرند که در تاریخ بشر  برای غیر از مذهب کسی نتوانسته چنین حرکتی را بیافریند که افراد با هزینه خودشان و تحمل سختی و دشواری و با مشکلات فراوان جمعتی بیش از ۲۰ میلیون نفر حرکتی را به وجود آورند که در تاریخ بشریت در جهت غیر مذهب مشاهده نشده است و این حرکت می تواند گرایش به مذهب و به ویژه توجه به تشیع و اینکه نهضت امام حسین(ع) نهضت معنوی و دینی است که بعد از هزار و اندی سال هنوز پیروانش محکم و قرص در مقابل همه سختی ها این چنین حرکتی ایجاد می کنند را زیاد کند.

ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: این حرکت آثار ماندگاری دارد و در دل دشمن وحشت و رعب ایجاد می کند. الان رسانه های غربی از این حرکت چیزی مطرح نمی کنند برای اینکه از آن می ترسند که اگر این حرکت برجسته شود فطرت های انسانهای زیادی که دست مستکبرین هم نیست از این معنویات استفاده کنند و این حرکت آنها را تحت تأثیر قرار دهد. لذا رسانه های غربی جریان حرکت پیاده روی اربعین را بایکوت کرده اند. حداقل مشاهده نکردم که این رسانه ها به نحو مطلوبی این پیاده روی را پخش کنند و این مسئله نشان می دهد این پیاده روی، حرکتی ارزشی و معنوی است و برای دشمنان انقلاب اسلامی قابل تحمل نیست.

وی افزود: از طرفی دیگر اگر این حرکت در جهان کاملاً منعکس شود طبیعی است که پیروان زیادی، امام حسین(ع)  پیدا می کند و آن بیان که به معصوم نسبت می دهند و اگر هم سخن معصوم نباشد سخن خوبی است. اینکه فرمود: الإسلام محمدي الحدوث، حسيني البقاء یعنی اسلام به وسیله پیامبر گرامی اسلام به وجود آمد و امام حسین(ع) آن را استمرار بخشید. واقعا درست است. واقعیت امر این است که نهضت حسینی و این حرکت اربعین دارد ثمرات خون امام حسین(ع) را نشر می دهد و این مسئله بسیار کار ارزنده ای است که در سطح جهانی اثر گذار است و افراد زیادی دلباخته امام حسین(ع) می شوند کما اینکه ما از اولی که امام حسین(ع) شربت شهادت نوشید تا اکنون که بیش از هزار سال می گذرد سال به سال شاهد بیشتر و بیشتر شدن زائرین ایشان هستیم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران چه در زمان امام (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به امام حسین(ع) دارند و این حرکت اربعین کاملاً مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری است. برای اینکه در سطح جهانی اسلام راستین را به نمایش می گذارد و افرادی که خودشان را متدین معرفی می کنند و جنایت می کنند را رسوا می کند. این پیاده روی نشان می دهد که داعش و امثال داعش که حرف از اسلام می زنند دروغ می گویند و اسلام راستین عشق به اباعبدالله(ع) و حرکت به سمت دین است. این پیاده روی و تجمع عظیم دلباختگان امام حسین(ع) اسلام راستین را برای همه جهانیان به نمایش می گذارد.

کد N625912

وبگردی