آفتاب

کنگره آمریکا بودجه 577 میلیارد دلاری پنتاگون را تصویب کرد

کنگره آمریکا بودجه 577 میلیارد دلاری پنتاگون را تصویب کرد

کنگره آمریکا لایحه بودجه دفاعی سالانه پنتاگون را تصویب کرد که بر مبنای آن آمریکا اجازه آموزش نیروهای عراقی و سوری را برای مقابله با داعش دارد و همچنین براساس این لایحه مبلغ 577 میلیارد دلار برای هزینه‌های دفاعی شامل 64 میلیارد دلار برای جنگ‌های خارجی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سنای آمریکا این لایحه را تصویب کرده و برای امضا نزد باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال کرده است. مجلس نمایندگان آمریکا هفته قبل این اقدام را مورد حمایت قرار داد.

این لایحه بودجه پایه پنتاگون را که 496 میلیارد دلار است با توجه به درخواست اوباما به همراه 64 میلیارد دلار دیگر برای هزینه‌های جنگ‌های خارجی شامل جنگ افغانستان تصویب کرده است. در این لایحه همچنین مبلغ 17.9 میلیارد دلار برای برنامه تسلیحات اتمی در پارلمان انرژی در نظر گرفته شده است.

این اقدام رسما از برنامه پنتاگون برای آموزش و تجهیز مخالفان میانه‌روی سوری به منظور مقابله با داعش، دفاع از مردم سوریه و بهبود شرایط برای مذاکرات به منظور خاتمه دادن به جنگ داخلی سوریه حمایت می‌کند.

تصویب این لایحه بودجه دفاعی به آمریکا در تعمیم و کمک به نیروهای کرد و عراقی برای مقابله با داعش اختیار می‌دهد.

در این لایحه اقدامات جدیدی برای کنترل هزینه‌های شخصی که نیمی از بودجه پنتاگون را هدر می‌دهد، در نظر گرفته شده است. به طوری که براساس این اقدامات جدید پرداخت هزینه‌های دارویی نظامی به سه دلار افزایش می‌یابد و هزینه مسکن ارتش به یک درصد کاهش می‌یابد.

از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه دفاعی آمریکا می‌توان به عدم از رده خارج کردن هواپیمای پشتیبانی

A-10 Warthog اشاره کرد که به خاطر توانایی در پروازها در سطح پایین و انهدام تانک‌های دشمن محبوب نیروهای زمینی است اما نیروی هوایی می‌خواهد تا این هواپیماها از رده خارج شوند چون پرهزینه هستند.

انتهای پیام

کد N625809

وبگردی