آفتاب

سازمان ملل تعداد کشته شدگان در درگیری های اوکراین را اعلام کرد

سازمان ملل تعداد کشته شدگان در درگیری های اوکراین را اعلام کرد

واحدمرکزی خبر نوشت:

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد از زمان آغاز عملیات نظامی ارتش اوکراین علیه جدایی طلبان در جنوب شرقی این کشور در اوایل سال جاری میلادی تاکنون بیش از چهار هزار و 600 نفر در درگیری ها کشته شده اند.
به گزارش پایگاه اینترنتی اسپوتنیک (ریانووستی سابق) از سازمان ملل، دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی مربوط به اوضاع اوکراین اعلام کرد: «دست کم چهار هزار و 634 نفر تا هفتم ماه دسامبر در شرق اوکراین کشته و 10 هزار و 243 نفر نیز زخمی شده اند».
براساس این گزارش، نزدیک به پنج میلیون و 200 هزار نفر در حال حاضر در مناطق جنگ زده اوکراین زندگی می کنند که تقریبا یک نهم کل جمعیت این کشور را شامل می شود.
این نهاد در گزارش خود اعلام کرد بیش از 542 هزار نفر داخل اوکراین آواره شده اند و بیش از 567 هزار نفر نیز تا دوازدهم ماه دسامبر به کشورهای همسایه گریخته اند.
هفته گذشته، پترو پوروشنکو رئیس جمهور اوکراین از ایجاد یک «رژیم سکوت» در جنوب شرقی این کشور از نهم ماه دسامبر به منظور از سرگیری تلاش ها برای برقراری آتش بس خبر داد.
توافق آتش بس بین نمایندگان کیف و جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسگ اوکراین در ماه سپتامبر در جریان نشست گروه تماس در مینسک پایتخت بلاروس حاصل شد ولی هر دو طرف همچنان یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می کنند.
گفتگوهای تازه گروه تماس درباره اوکراین در دستور کار است ولی تاریخ آن هنوز تایید نشده است.

4949

کد N625659

وبگردی