آفتاب

تظاهرات اعتراضی مردم نیویورک با سوت زدن در مقابل پاسگاه‌های پلیس

تظاهرات اعتراضی مردم نیویورک با سوت زدن در مقابل پاسگاه‌های پلیس

معترضان نیویورکی با سوت زدن در مقابل پاسگاه‌های پلیس این شهر دست به راهپیمایی زده و به استقبال تظاهرات در دومین تعطیلات آخر هفته در اعتراض به کشته شدن یک مرد سیاهپوست توسط یک پلیس سفیدپوست رفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در منطقه هارلم، ده‌ها تن از معترضان دست به راهپیمایی در مقابل یک پاسگاه پلیس زده و به کشته شدن یک مرد سیاهپوست غیرمسلح توسط یک افسر سفیدپوست پلیس اعتراض کردند.

سوت زدن معترضان موجی از تظاهرات اعتراضی در نیویورک است که از هفته گذشته آغاز شد؛ زمانی که هیات منصفه دانیل پانتالئو، افسر پلیس مسئول قتل اریک گارنر سیاهپوست را تبرئه کرد.

قریب به دوسوم از بزرگسالان نیویورکی معتقدند که هیات منصفه دادگاه باید علیه این افسر پلیس پرونده‌ای به اتهام ارتکاب جرایم مجرمانه تشکیل دهد.

پیشتر نیز هزاران تن از مردم عادی و گردشگران خارجی در مسیر خود به سمت میدان تایمز، پلاکاردهایی سیاه و سفید را که برویشان اسامی بیش از 100 تن از قربانیان خشونت‌های پلیس نوشته شده بود، در دست داشتند.

در منهتن پایین هم بیش از 100 تن در هوای سرد بر روی پله‌های شهرداری تجمع کرده و برخی هم بنرهایی که بر رویشان نوشته شده بود «خشونت پلیس متوقف شود» در دست داشتند.

انتهای پیام

کد N625561

وبگردی