آفتاب
/اربعین 93؛ اوج اقتدار شیعیان در جهان/

آشتیانی: پیاده روی اربعین حرکتی در جهت تقویت دولت عراق و عزت ایران و اسلام

آشتیانی: پیاده روی اربعین حرکتی در جهت تقویت دولت عراق و عزت ایران و اسلام

رییس فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه راهپیمایی اربعین سنتی از قدیم الایام بوده است، گفت: علمای بزرگ نجف طبق منابع روایتی با وجود کهولت سن هر ساله در مناسبت اربعین مسیر نجف تا کربلا را پیاده طی می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین رضا آشتیانی عراقی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر این حرکت مانند راهپیمایی روز قدس ماندنی شده است، افزود: مردم بدون توجه به حضور نیروهای تروریستی داعش در عراق با حضور بیش از 20 میلیون نفر در این راهپیمایی با شکوه حضور یافته اند که تأثیر بسزایی در تعالی عزت و افزایش روحیه حماسی در جوامع اسلامی دارد.

وی در ادامه با اشاره به حضور یک میلیون زائر ایرانی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) عنوان کرد: این پیاده روی در جریان تقویت دولت عراق و عزت ایران بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی عراقی با بیان اینکه حدود دو سال است که بر خیل جمعیت حاضر در پیاده روی اربعین افزوده شده است، گفت: در گذشته تنها 7 یا 8 میلیون نفر زائر در آستانه اربعین به سمت کربلای معلی حرکت می کردند اما امروزه بیش از 20 میلیون نفر زائر به سمت حرم امن امام حسین(ع) پیاده روی می کنند.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس که با خانه ملت گفت‌وگو کرده است در پایان خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین آن هم در شرایطی که جنایات داعش در کشور عراق عالمگیر شده است، نشان دهنده سیاسی بودن این حرکت در کنار وجه دینی بودن آن است.

انتهای پیام

کد N625488

وبگردی