آفتاب

ژنو میزبان کنفرانس حقوق بشری فلسطین

ژنو میزبان کنفرانس حقوق بشری فلسطین

دولت سوئیس قصد دارد تا بنا به درخواست فلسطینی‌ها کنفرانسی را با موضوع «احترام به حقوق بشر در فلسطین» در تاریخ 17 دسامبر بدون حضور رژیم صهیونیستی و آمریکا برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، طبق اظهارات رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون کشور سوئیس، دولت برن به عنوان ناظر کنفرانس‌ها و توافقنامه‌های ژنو پیش‌بینی می‌کند که کشورها حضور گسترده‌ای در این نشست داشته باشند. این نشست به بررسی اجرای توافقنامه چهارم ژنو در اراضی اشغالی اختصاص دارد.

وزارت خارجه سوئیس هم روز چهارشنبه برگزاری این کنفرانس را به اطلاع کشورهای مسوول توافقنامه‌ها رساند.

رییس اتحادیه رادیو و تلویزیون سوئیس با اشاره به اینکه از هفته‌های گذشته رایزنی‌ در این باره را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌کند کشورها حضور گسترده‌ای در این کنفرانس داشته باشند، گفت: هدف ما بررسی مساله قوانین حقوق بشر بین‌المللی است و حتی اگر اسرائیل و آمریکا این کنفرانس را تحریم کنند باز هم جامعه بین‌الملل موضوع را دنبال خواهد کرد.

سوئیس این کنفرانس را در پاسخ به درخواست فلسطین از مجمع عمومی سازمان ملل برگزار خواهد کرد. مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌ای که در پنجم نوامبر 2009 به تصویب رساند، خواستار پیگیری جنایات جنگی جنگ غزه شد. این روند از سال 2011 متوقف شده بود اما با مداخله کشور سوئیس در اواخر ژوئیه گذشته از سر گرفته شد.

بنا بر گزارش وزارت خارجه سوئیس از ارزیابی نهایی دولت، تاکنون کشورهای متعددی حمایت خود را از برگزاری این کنفرانس‌ اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N625216

وبگردی