آفتاب
آیت الله محمودی:

انتقاد از وقایع اخیر دانشگاه/ اختلاف افکنی در جامعه کمال نادانی است

انتقاد از وقایع اخیر دانشگاه/ اختلاف افکنی در جامعه کمال نادانی است

ورامین- امام جمعه ورامین گفت: اختلاف نظر همیشه وجود داشته و تضارب آرا برای پیشرفت جامعه مفید است اما اختلاف افکنی و تقسیم شهر به دو گروه هیچگاه مورد رضایت خداوند نبوده چراکه این امر کمال نادانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین با اشاره به تلاش دشمنان برای خدشه دار کردن وحدت و یکپارچگی امت اسلامی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که همواره در قرآن کریم و روایات پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بر آن تأکید فراوان شده است، حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است.

این مسئول وحدت مسملین را یک ضرورت واجب در عصر حاضر دانست و افزود: امروز امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری به اتحاد نیاز دارد زیرا تفرقه میان مسلمانان فقط به سود دشمنان اسلام خواهد بود.

خیانت به نظام اسلامی جرمی نابخشودنی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش برخی دشمنان داخلی و خارجی برای ضربه زدن به نظام اسلامی ادامه داد: برای حفظ و استمرار نظام اسلامی خون مطهر بیش از ۲۰۰ هزار شهید بر زمین ریخته شد به همین خاطر خیانت به انقلاب و نظام اسلامی، جرمی نابخشودنی است.

محمودی اضافه کرد: دشمنان اسلام دوست دارند تا همان وقایعی که هم اکنون در عراق و سوریه و بسیاری از کشورهای اسلامی رخ داده در ایران پیاده کنند و در این راستا تمام تلاش خو د برای تفرقه افکنی میان مردم و مسئولان جوامع اسلامی را بکار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در ورامین متذکر شد: امروز تروریست های داعش به اسم اسلام از هیچ جنایتی در کشورهای اسلامی دریغ نمی کنند در حالیکه این ایادی کفر و استکبار از سوی آمریکا و غرب حمایت می شوند.

برخی قصد دارند بر سر مسائل موهوم و پیش پا افتاده اختلاف افکنی کنند

این مسئول با انتقاد شدید از تلاش برخی عناصر برای تفرقه افکنی در جامعه گفت: برخی می خواهند سر مسائل موهوم و پیش پا افتاده اختلاف افکنی کنند اما مردم و مسئولان باید بیدار باشند و اگر هم در مسائلی اختلاف وجود دارد با حضور عقلا این اختلافات برطرف شود.

خطیب نماز جمعه ورامین ضمن انتقاد از برخی اتفاقات اخیر در دانشگاه آزاد این شهرستان تأکید کرد: چرا باید با وجود علما و اندیشمندان برجسته از سخنرانی دعوت شود که موجب ایجاد اختلاف در سطح جامعه شود و این امر کمال نادانی است.

محمودی گفت: اختلاف نظر همیشه وجود داشته است و تضارب آرا برای پیشرفت جامعه نیز مفید است اما اختلاف افکنی و تقسیم شهر به دو گروه هیچگاه مورد رضایت خداوند نخواهد بود.

کد N625094

وبگردی