آفتاب

انتقاد پرز از سیاست اسرائیل در روند صلح با فلسطینی‌ها

انتقاد پرز از سیاست اسرائیل در روند صلح با فلسطینی‌ها

رییس سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد از سیاست فعلی این رژیم در مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها، گفت مذاکرات باید بار دیگر از سر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان اورشلیم پست به نقل از شیمون پرز، رییس سابق رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل در حال حاضر به سیاستی برای از سرگیری روند صلح با فلسطینی‌ها نیاز دارد و باید مذاکرات صلح را برای تامین حس امیدواری در میان مردم فلسطین از سر بگیرد.

پرز تاکید کرد: فلسطینی‌ها اقداماتی را برای برقراری صلح آغاز کرده‌اند که اسرائیلی‌ها می‌توانند در صورتی که خوب گوش فرا دهند به آن پاسخ دهند و در حال حاضر صلح با وجود اشخاصی شکل می‌گیرد که با دیدگاه‌های ما موافق و همسو نیستند.

وی افزود: ما باید اقداماتی را برای توقف درگیری‌ها اتخاذ کنیم و یا حداقل مذاکراتی را برای توقف تروریسم آغاز کنیم چراکه هنوز فرصتی برای صلح با فلسطینی‌ها وجود دارد.

اورشلیم پست نوشت پرز در سخنان خود از به رسمیت شناختن یک طرفه کشور مستقل فلسطین از سوی برخی کشورها انتقاد کرد و گفت: این صلح تنها می‌تواند در چارچوب یک توافقنامه تحقق یابد.

وی در سخنان خود با کنایه به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه وی در حال حاضر هیچ‌گونه دیپلماسی خاصی برای اسرائیل ندارد، گفت، اسرائیل اکنون در خطر از دست دادن جایگاه خود به عنوان یک سرزمین یهودی است.

انتهای پیام

کد N625066

وبگردی