آفتاب

سازمان ملل و مقام‌های اروپایی انفجار مرکز فرانسوی کابل را محکوم کردند

سازمان ملل و مقام‌های اروپایی انفجار مرکز فرانسوی کابل را محکوم کردند

در پی حمله انتحاری به مراسمی در مرکز فرهنگی فرانسوی در پایتخت افغانستان سازمان ملل و مقامات آلمانی و فرانسوی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌، این حمله انتحاری که به گفته پلیس کابل توسط یک نوجوان 16 ساله در سالن تئاتر دبیرستان «لیسه استقلال» در مرکز کابل صورت گرفته 20 زخمی و یک کشته بر جای گذاشته است؛ تنها فردی که در این واقعه جان خود را از دست داده یک شهروند آلمانی بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه خبری بی.بی.سی، طالبان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است. سخنگوی این گروه در بیانیه‌ای علت این عملیات انتحاری را مخالف بودن مراسم این مدرسه با ارزش‌های گروه خود اعلام کرد.

در همین حال، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای با محکوم کردن این حادثه اعلام کرد، در این انفجار "چندین" تن کشته و تعدای بیشتری زخمی شدند. فابیوس هم‌چنین به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و متذکر شد، سفارت فرانسه در کابل در کنار مقامات افغان برای رسیدگی به مجروحان آماده است.

هم‌چنین فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان در اظهاراتی با "خائنانه" خواندن این حادثه آن را محکوم کرد. اشتاین‌مایر در بیانیه‌ای این حادثه را خیانتی به کسانی دانست که تلاش بسیاری برای ساختن آینده افغانستان می‌کنند.

پیش از این حادثه، روز گذشته یک حمله انتحاری دیگر در اتوبوس حامل نیروهای ارتش ملی افغانستان دست‌کم شش کشته بر جای گذاشت.

در همین حال، سازمان ملل در بیانیه‌ای دیگر با اشاره به افزایش تعداد حملات تروریستی در هفته‌های اخیر این دو حمله انتحاری را محکوم کرد. 15 عضو شورای امنیت سازمان در این بیانیه این حملات انتحاری را "بسیار نگران‌کننده" توصیف و شدیدا محکوم کردند. این شورا هم‌چنین بر نگرانی جدی خود ناشی از فعالیت‌های گروهای تروریستی از جمله طالبان تاکید کرد.

در این بیانیه هم‌چنین اعضای شورای امنیت بر ضرورت مجازات عاملان حملات تروریستی تاکید و اعلام کردند، هیچ حمله تروریستی نمی‌تواند روند ایجاد صلح و ثبات را در افغانستان متوقف کند.

انتهای پیام

کد N625055

وبگردی