آفتاب
درپي تصويب سنا؛

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تحریم مقامات ونزوئلایی را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تحریم مقامات ونزوئلایی را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا نیز لایحه تحریم برخی مقامات ونزوئلایی را با ادعای نقض حقوق معترضان تصویب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری بی بی سی از تصویب توقیف دارایی‌ های 56 مقام ونزوئلایی از سوی مجلس نمایندگان آمریکا با وجود هشدار "نیکلاس مادورو" رئیس‌ جمهوری ونزوئلا در این باره خبر داد.

مجلس سنای آمریکا همچنین دوشنبه گذشته طرح تعلیق روادید و مسدود کردن دارایی‌ 56 مقام ونزوئلایی را به اتهام رواج خشونت و نقض حقوق بشر در ونزوئلا تصویب کرده بود که در صورت تایید باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده به قانون تبدیل می شود.

سنای آمریکا لایحه‌ ای را تصویب کرده بود که بر اساس آن هر مقام ونزوئلایی که حقوق معترضان به دولت را نقض کرده باشد، تحریم می‌ شود.

در اعتراض‌های ضددولتی ماه فوریه در این کشور آمریکای لاتین، هزاران نفر بازداشت شدند. دولت اوباما پیش از این مخالف تحریم‌ها بود اما به تازگی نشانه‌ هایی از موافقتش با این تحریم‌ ها به چشم می‌خورد.

مصوبه سنای آمریکا، مقامات کنونی و پیشین ونزوئلا را مسئول خشونت عمیق و نقض جدی حقوق معترضانی می‌ داند که از چهارم فوریه دست به اعتراضات ضددولتی زده بودند.

سناتور رابرت منندز که این لایحه را طرح کرده می‌گوید تصویب آن "پیامی روشن به حکومت ونزوئلا خواهد فرستاد."

این سناتور جمهوریخواه می‌ گوید "ما در ایالات متحده وظیفه داریم در مورد آزارهایی که در ونزوئلا روی می دهد افشاگری کنیم و به خشونت‌های ضدبشری دولت مادورو و اقتدارگرایان مجلس این کشور اعتراض کنیم."

نیکلاس مادورو پیش از تصویب این لایحه گفته بود تحریم‌های آمریکا، حرکت مستقل ونزوئلا و منطقه‌ را متوقف نمی‌ کند. تهدید به تحریم کار افرادی است که نگاه امپریالیستی دارند و فکر می‌کنند می‌توانند بر ما حکومت کنند و با زور تهدید و قدرت اقتصادیشان بر ما غلبه کنند.

کد N624660

وبگردی