آفتاب
رییس سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد

اجرای 106 هزار طرح عمرانی با حمایت بسیج سازندگی

اجرای 106 هزار طرح عمرانی با حمایت بسیج سازندگی

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: تاکنون 106 هزار طرح عمرانی با حمایت بسیج سازندگی اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، سردار ابراهیم عزیزی پنجشنبه 20 آذر در جلسه شورای اداری همدان با بیان اینکه ورود جوانان در عرصه اقتصاد حلال مشکلات خواهد بود، اظهارکرد: وارد کردن اراده مردمی در نبرد اقتصادی از اهداف بسیج سازندگی است.

وی افزود: باور داریم تنها راه پیروزی در این نبرد ورود جوانان مومن و اراده مردمی خواهد بود.

عزیزی تصریح کرد: اگر باور کنیم تکیه بر مردم راهگشای مشکلات است بر همه تلاشهای ناجوانمردانه دشمن پیروز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی راه برون‎رفت از مشکلات است، افزود: فراهم ساختن بهره‎گیری از سرمایه‎های مولد و اثرگذار باید مد نظر باشد.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اماکن بلااستفاده برای اشتغالزایی در اختیار جوانان قرار بگیرد؛ چرا که با واگذاری این اماکن به جوانان می‎توان اشتغالزایی کرد.

وی اظهار کرد: با ورود جوانان متدین در این عرصه و با استفاده از پتانسیل های آنان اثبات می کنیم نظام مردم سالاری دینی با الگوی ایرانی اسلامی می تواند مشکل گشا باشد.

عزیزی با اشاره به اینکه توانمندسازی بنیه اقتصادی مردم از دیگر اهداف بسیج سازندگی است، ادامه داد: باید لایه‎های آسیب‎پذیر جامعه را شناسایی کرده و با تکیه بر ظرفیت قدرتمند مردم اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: تاکنون 106 هزار طرح عمرانی با حمایت بسیج سازندگی اجرایی شده که این امر مهم نشأت گرفته از توانمند سازی مردم و بهره‌گیری از ظرفیت های نسبی بخش های مختلف در بعد تولید و کارآفرینی است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: استان همدان در عرصه امنیت غذایی دارای توانمندی های بالایی است، بگونه‌ای که توان پوشش شش استان همجوار را نیز دارد.

سردار عزیزی اضافه کرد: بسیج سازندگی استان همدان 258 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته جذب و برای طرح های اشتغالزا پرداخت کرده که امسال نیز همین رقم برای این استان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج، پرچمدار حرکت های اعتقادی و انقلابی بوده است بیان کرد: بسیج در عرصه کنونی دنبال انجام تکلیف الهی و اعتقادی و انجام درست منویات مقام معظم رهبری است.

وی استفاده از محصولات تولیدی داخلی را از مباحث اولویت‎دار عنوان کرد و گفت: این تولیدات و محصولات باید در دستگاه‎های مختلف استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری برخی پروژه‌های عام‎المنفعه و زودبازده به ویژه در مناطق محروم و روستاها نیز باید مورد توجه باشد؛ چراکه این موضوع نیز می‌تواند در رفع مشکلات اقتصادی مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام

کد N624482

وبگردی