آفتاب
سردار نقدی:

مرزی بین مردم و حکومت در نظام مردم سالاری دینی وجود ندارد

مرزی بین مردم و حکومت در نظام مردم سالاری دینی وجود ندارد

همدان- رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در نظام اسلامی بین مردم و حکومت مرزی وجود ندارد و عده ای برای ریاست بر گروهی دیگر نیامده اند و همه با هم و در کنار هم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردارمحمد رضا نقدی بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم مسئولان بسیج دانش آموزی استان همدان با بیان اینکه در برنامه های بازدید استانی عنوان شد که جلسات با بسیج دانش آموزی برگزار شود اما هر استانی رفتیم افراد سن بالا حضور داشتند، اظهار داشت: این مسئله باعث از دست رفتن انگیزه شد.

وی با بیان اینکه باید برای انتخاب راهکار ها به فلسفه کار برگردیم و این موضوع را یک اصل قرار دهیم، بیان کرد: انسان در هر رشته ای که وارد می شود و هر کاری که می خواهد انجام دهد باید بداند راه بهتر کدام است و باید به فلسفه کار باز گردد و آن را اجرایی کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اگر چرایی انجام کار و مبنا در نظر گرفته شود می تواند راهکاری بهتر جلوی راه انسان قرار دهد، ابراز داشت: چرایی بسیج در مدل حکومت اسلامی و مردم سالاری دینی است.

سردار نقدی با بیان اینکه حکومت اسلامی و مردم سالاری دینی مدلی است که مردم باید در آن نقش ایفا کنند، عنوان کرد: در مدل دموکراسی غربی مردم رای می دهند و افراد و احزابی که رای می آورند همه کاره می شوند ولی در مدل دموکراسی دینی مردم همه باید حضور و نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه جمله حضور مردم در صحنه در ادبیات امام خمینی(ره) خیلی تکرار شده است و حضور مردم فقط در زمان انتخابات و تظاهرات نیست، ادامه داد: در نظام اسلامی بین مردم و حکومت مرزی وجود ندارد و عده ای برای ریاست بر گروهی دیگر نیامده اند و همه با هم و در کنار هم هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شهید رجایی کابینه 36 میلیون را مطرح کرد، افزود: باید همه با کمک هم کشور و جامعه را به سمت تعالی پیش ببریم و از نظر همه مردم در همه شئون استفاده کنیم.

بسیج ایجاد شده که حضور مردم در صحنه را نهادینه و سازمان یافته کند

سردار محمد رضا نقدی با بیان اینکه بسیج ایجاد شده که حضور مردم در صحنه را نهادینه و سازمان یافته کند، ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس دیدیم که همه مردم وارد کار و 36 هزار دانش آموز بسیجی شهید شدند.

وی با بیان اینکه برای کمک به جبهه ها دانش آموزان قلک های خود را می شکستند و از این نوع کار ها و مشارکت های مردم رایج بود، افزود: دانش آموزان هم در جبهه نظامی و هم در جبهه اقتصادی در زمان جنگ تحمیلی نقش ایفا کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز مردم سالاری غربی به جایی رسیده که حتی مردم پای صندوق های رای نمی آیند و در انتخابات آمریکا مشارکت مردم به اندازه ای کم بود که مسئولان آمریکایی خجالت می کشند آماری را اعلام کنند، بیان کرد: مدل مردم سالاری دینی به شکلی است که میلیون ها جوان نه برای رای دادن بلکه برای جان دادن صف می کشند.

سردار نقدی با بیان اینکه مدل مردم سالاری دینی یک مدل ارزشمند و تجربه بزرگ بشری است و همه باید مشارکت داشته باشند، ابراز داشت: دانش آموزان باید مشارکت داشته باشند و مشکلات را خود حل کنند.

وی با بیان اینکه باید اطلاعات عمومی بسیجیان بالا برود و از فرمانده های حوزه های بسیج درخواست داریم که جلسات منظم با فرماندهان واحدها قبل از نماز جمعه داشته باشند، اظهار داشت: فرماندهان و مسئولان واحد های بسیج باید پر اطلاعات باشند.

مجمع دانش آموزی بهمن ماه تشکیل خواهد شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مجمع دانش آموزی بهمن ماه تشکیل خواهد شد، عنوان کرد: مجمع سازمانی در واقه مراسم سازمانی مجمع قشر است که روسای قشر در تهران گردهم می آیند.

سردار نقدی با بیان اینکه با برگزاری جشنواره علمی دارای محتوا مخالفتی نداریم، بیان کرد: برخی اوقات برنامه هایی برگزار می شود که محتوار ندارند ولی اگر پر محتوا منعی برای حمایت از آن برنامه وجود ندارد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان در ادامه با بیان اینکه سه دهه از عمر با عزت انقلاب اسلامی می گذرد، اظهار داشت: اکنون در دهه چهارم انقلاب قرار داریم که از سوی مقام معظم رهبری دهه عدالت و پیشرفت نام گرفته است.

سرهنگ عزت الله ستوده با بیان اینکه حرکت به سمت آرمان های انقلاب اسلامی تحرک بیشتری گرفته است، عنوان کرد: بسیج دانش آموزی با ظرفیت های بالقوه و بالفعل زمینه ها ر برای پرورش آرمان های انقلاب اسلامی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه مقدمات لازم برای اجرای برنامه های مختلف سیاسی، اجتماعی، معرفتی، معارفی و غیره فراهم شده است تا دانش آموزان از معنویت و کارایی لازم برخودار باشند، بیان کرد: در مجموع بسیج دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش برنامه های متعدد و متنوعی در برنامه دارد.

کد N624461

وبگردی