آفتاب

استرالیا 2 میلیون دلار به نیروهای مسلح اوکراین کمک می‌کند

استرالیا 2 میلیون دلار به نیروهای مسلح اوکراین کمک می‌کند

سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت: نخست وزیر استرالیا امروز (پنجشنبه) در دیدار با رئیس جمهوری اوکراین متعهد شد تا بیش از دو میلیون دلار به نیروهای مسلح کی‌یف کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپاتنیک،‌ سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه‌ای گفت: تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا تصمیم خود برای تامین کمک دو میلیون دلاری به نیروهای مسلح اوکراین را اعلام کرده است. استرالیا 100 میلیون دلار نیز در چارچوب کمک صندوق بین‌المللی پول به اوکراین خواهد داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین و ابوت درباره احتمال استفاده از اورانیوم استرالیا برای نیروگاه‌های اتمی اوکراین نیز مذاکره کردند.

نخست وزیر استرالیا همچنین خواستار پایان درگیری‌های خونین در شرق اروپا شده و رئیس جمهوری اوکراین از روسیه خواست تا نیروهای خود را از کشورش خارج کند.

تونی ابوت گفت: روسیه باید به توافقنامه آتش بس که در سپتامبر سال جاری میلادی امضا شده احترام بگذارد. ما طرف آزادی، ‌دموکراسی و آزادی در تصمیم گیری را می‌گیریم و متاسفانه آزادی دموکراسی و آزادی در تصمیم گیری در حال حاضر در بخش‌هایی از شهر اروپا در خطر است.

پوروشنکو نیز در این دیدار از روسیه خواست تا نیروهای خود را از منطقه خارج کند.

پوروشنکو در جریان کنفرانس خبری در ملبورن افزود: لطفا تیراندازی‌ها را متوقف کنید لطفا گروگان‌ها را آزاد کرده و نیروهای خود را از خاک کشور من بیرون کنید و مرز را ببندید. من قول می‌دهم اگر این مرز بسته شود ظرف یک،‌ دو یا سه هفته ما شاهد صلح و ثبات در اوکراین خواهیم بود.

پوروشنکو برای سفر سه روزه به استرالیا رفته است. در این سفر این رهبر توافقنامه‌هایی را برای آغاز همکاری در زمینه انرژی امضا خواهند کرد.

ابوت گفت: استرالیا یک ابرقدرت در زمینه انرژی است و امنیت انرژی برای اوکراین به ویژه در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است.

پوروشنکو اعلام کرد: افتتاح سفارتخانه استرالیا در کی‌یف در سال آتی میلادی به تقویت همکاری‌ها میان اوکراین و استرالیا کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N624316

وبگردی