آفتاب

«دفاتر خارجی آمریکا خواستار کمک امنیتی بیشتر پس از انتشار گزارش سیا نشده‌اند»

«دفاتر خارجی آمریکا خواستار کمک امنیتی بیشتر پس از انتشار گزارش سیا نشده‌اند»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: هیچ یک از سفارتخانه‌ها یا دفاتر آمریکا در سراسر جهان در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به حملات تلافی جویانه به تاسیسات خارجی آمریکا به دنبال انتشار گزارش بازجویی سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا (سیا) خواستار کمک امنیتی بیشتر نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپاتنیک، جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما با سفارتخانه‌ها و دفاترمان در سراسر جهان کاملا در ارتباط هستیم و قطعا با دولت‌های خارجی نیز همکاری نزدیکی خواهیم داشت. در حال حاضر هیچ یک از دفاتر ما خواستار کمک امنیتی بیشتر از واشنگتن یا ارتش نشده‌اند.

پیش از انتشار گزارش بازجویی سازمان سیا که به چگونگی بازجویی‌های آمریکا از تروریست‌های مظنون القاعده پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی پرداخته است، آمریکا گفت: اقدامات احتیاطی امنیتی شدیدی را برای تضمین امنیت سفارت‌ها و دفاتر خارجی‌اش اتخاذ می‌کند.

جنیفر ساکی گفت: دفاتر خارجی آمریکا با دولت‌های محلی میزبان در موارد تهدیدهای احتمالی در حال همکاری هستند و وزارت امور خارجه شدیدا وضعیت آنها را تحت نظر دارد.

به دنبال انتشار این گزارش سازمان سیا،‌ هیات‌های خارجی آمریکا در پاکستان، تایلند و افغانستان هشدارهای امنیتی را خطاب به شهروندان آمریکایی که به این کشورها سفر می‌کنند، منتشر کردند.

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا روز سه شنبه خلاصه‌ای 500 صفحه‌ای از این گزارش را منتشر کرد. گزارش کامل بازجویی‌های سازمان سیا 6300 صفحه است که تکنیک‌های بازجویی از جمله غرق مصنوعی، تهدید به تعرض جنسی، برهنگی اجباری، محرومیت طولانی از خواب، استفاده از موقعیت‌های استرس آمیز، اعدام‌های ساختگی، تهدید خانواده و فرزندان و بسیاری دیگر از انواع شکنجه که سازمان سیا در بازداشتگاه‌هایش در سراسر جهان انجام داده را شامل می‌شود.

انتهای پیام

کد N624252

وبگردی